Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1685 ggr
Mitralis
0

Snart dags för MR

Skriver av mej lite baraGlad
Den 30 mars så ska jag iväg och göra MagnetRöntken på hjärtat igen. Tror faktiskt att jag ska fråga om det går att få en operation nu. Om jag hade haft barn så hade dom nog opererat för si så där 3 år sedan tror jag. Dom vill egentligen att jag ska vänta tills jag fått barn för om jag får en mekanisk klaff så blir det till att nöja sig med katten. Men som det ser ut nu så har vi inte råd med barn ändå.
Ska bli spännande att höra om det blivit sämre, eller om det är lika. Jag tror att det blivit ca 25% sämre än det blev mellan förra mätningarna.

Maria
1

Jag förstår att det är en kluven situation för dig i och med det här att skaffa barn.

Fast du måste ju tänka på din egen hälsa i första hand.

Möjligheten att adoptera finns ju i framtiden.

Jag håller tummarna för dig att det inte har blivit mycket sämre.

/Maria

DesK
1

Instämmer med Bumbleboo!

Skickar lite extra styrkekramar till dig.

/Désirée

Mitralis
0

Det blev ett lite annorlunda sjukhusbesök denna gång. I vanliga fall så brukar jag få börja med en MR, sedan ett EKG och ett ultraljud och sedan avslutningsvis ett samtal med läkaren. Den här gången blev det bara en MR och inget mer. När jag pratade med dom förra året så tyckte dom att jag skulle göra ett arbets-EKG den här gången men det verkar dom ha glömt bort. Jag var upp i onsdags men jag har inte hört av dom före helgen. Hoppas att dom ringer nästa vecka i alla fall. Känns lite som att dom glömde bort att jag skulle komma och har varit där. I vanliga fall så brukar jag inte ha några frågor men i år så har jag säkert 27 frågor som jag hade velat ställa. Lite jobbigt att ta det på telefon också eftersom jag hör lite dåligt. Ja ja, vi får se hur det blir.

Maria
0

Skriv ner alla dina frågor. Det har jag lärt mig att göra. Det är jättebra.

Kräv att de lyssnar på dig i telefon och säg att det är en del du undrar över som inte kom fram vid besöket.

/Maria

[YlvaP]
0

Usch det var ju inte så bra att dom "glömde" bort dig. Hoppas dom lyssnar på dig sen över telefon eller om du får en tid för samtal.

Mitralis
0

Nu har jag varit upp igen och pratat med läkaren och gjort EKG och ultraljud. Det är inte sämre än förra året verkar det som och det är ju bra. Tyvärr så mår jag inte så bra mentalt av hela situationen och har fått magsår och lite annat smått och gott som följd av detta. Jag ska göra ett arbetsEKG så fort som möjligt och om jag har tur så blir det operation strax före sommaren. Konvalescensen är bara ca 3 månader och det är ju ingenting Glad

Maria
0

Hoppas innerligt att det går bra för dig.

Skönt att det inte hade försämrats i alla fall men det är illa nog att dra på sig magsår och annat.

Det är nog bra om du får gjort din operation snart.

/Maria

Mitralis
0

Det blev ingen operation före sommaren. De tyckte att vi skulle göra ett försök med barnbiten först eftersom det finns riskt att klaffen inte går att laga med plastik. Nu har jag gått och fått ett myom i livmodern så nu vet jag inte alls hur det blir med den saken. 
Har i några veckor nu funderat över om jag inte ska ta och opperera mej snart ändå. Tänkte skicka ett mail vilken dag som helst och berätta det för min läkare. 
Jag har inte skickat något mail, men idag när jag kom hem så hade jag ändå fått en kallelse till den 20 jan 2012. Jag har aldrig tidigare fått någon tid före mitten av mars. Undrar om det är ett tecken på att det verkligen är dags? Glad

Maria
1

#8 Håller tummarna för dig oavsett vilket beslut det blir.

/Maria

Karmatarerskanise
0

Håller tummarna jag med!