Yr
Om jag lägger mig ner blir jag yr om jag lutar mig åt höger. Men när jag väl legat en stund försvinner detta. Samma sak när jag reser mig kan jag också bli yr. Böjer jag huvudet framåt när jag står känner jag också av yrsel. Jag är även öm i höger inneröra och lite stel i nacken på höger sida. Vad tror ni det kan vara?
MVH Erika :)
Det låter som lägesyrsel. (kristallsjuka) eller så kan du ha fått en öroninflammation eftersom du har ont.
Jag tycker du ska kontakta din vårdcentral. Har du öroninflammation så går det att behandla och även lägesyrsel går att bli bra ifrån om man får träffa en sjukgymnast som är duktig på detta.
/Maria
jag tycker de låter om kristallsjuka då jag har de å känner igen precis de du säger.. alltihop.. hade åxå ont i öronen.. ibland de ena bland de andra.. å jag fick även yrsel pga min stela å onda nacke..
som sagt om de är kristallsjuka så går de att bota..jag har varit utan yrsel ett antal månader nu efter behandling… å de är super skönt.. känner att de kommer ibland men blir de jobbigt igen är de bara att göra en ny behandling.. å behandlingen är smärtfri.. man blir bara lite yr under tiden vilket är meningen att man ska bli..