Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 1773 ggr
bambiiii
0

vad ska jag göra

hej vvi har fått en lapp om vaccination mot livmodshals cancer! jag måste lämna den till skolan imon! är det farligt med c sprutan?? vi är lite oroliga! svara gärna snabbt! :)

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Maria
1

Jag hade absolut inte tvekat till att ta denna vaccination.

Är du rädd för sprutor?

/Maria

tankgirl
0

Japp, det kan vara farligt.

Personligen skulle jag inte vaccinera mig mot nåt annat än TBE.

Konsekvenser kan vara alltifrån sämre allmäntillstånd till dödsfall.

http://www.mammormotgardasil.nu/

Googla för mer info!

bambiiii
0

tack alla 1!! 1# ja jag är rädd och förra gången jag vaccinerade mig mot svinifeluensan så fick jag feber och fick åka in i sjukhuset. 2# ok! jag blir lite orolig nu!

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

mongu
0

Jag hade inte tvekat jag heller varken att ta den eller ge min dotter om den funnits då.

Det är så grym sjukdom så kan man ge nåt för att mota så ska man göra det.

# 2 Vaccinerar du inte dina barn med de vanliga vaccinationerna heller? Om du har barn vill säga annars är frågan om du skulle låta dina barn vaccineras?

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

bambiiii
0

4# okej, men vad finns det i sprutan?

Maria
0

Jag hade heller inte tvekat om jag haft en dotter. Alla mina kollegor som har döttrar i den åldern har låtit vaccinera sina döttrar.

Hur skulle man som mamma känna sig om ens dotter får livmoderhalscancer och man vägrat vaccination?

/Maria

mongu
0

# 6 Precis så känner jag med. Det är bra om man kan motverka sjukdomar på detta sättet.

Ta t.ex. mässlingen som är en riktigt grym sjukdom med många otäcka följdsjukdomar. Om jag inte minns fel så är vi väl så gott som av med den här i alla fall. De drabbas är mest de som kommer från östländer och då inte är vaccinerade.

Det är väl så att man uppmanar de som ska åka till vissa länder att se över så man är vaccinerad.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[Vargöga]
0

Hade mina tjejer varit så gamla så hade jag inte låtit dom ta denna vaccination.

mongu
0

# 8 Varför skulle du inte låtit dom ta vaccinet?

Ha en bra dag! Mongu.

[Vargöga]
0

För att vi inte vet riskerna kring dessa vaccin. Tänk på vad som hände med svininfluensavaccinet.

Maria
1

Jag tycker att risken med att få livmoderhalscancer övervägen stort i detta fall.

/Maria