Spyr "utan anledning"
Sen en tid tillbaka har jag börjat spy "utan anledning". Med "" menar jag att det finns väl alltid en anledning men jag kan bara inte se den. De senaste dagarna har det eskalerat från 1gång/dagen till 3g/dagen. Tidigare när det varit såhär har det nästan alltid varit när det gått för lång tid sen sist jag åt. Alltså helt tom i magen, så sällan det då faktiskt kom nåt o gör det så är det alltså galla. Det har alltid kommit helt utan förvarning. Mår jättebra och på 30 sek vänder det och jag känner hur det vänder sig i magen på mig. Igår var så igen, lång tid sen jag åt frukost, men så fikade jag och direkt efter kom det.
Efter lite googling så är möjliga anledningar;
1) Du är magsjuk/har vinterkräksjukan/har influensa
2) Du vill inte (exempelvis) gå till skolan/jobbet, du framkallar omedvetet (psykosomatiskt) kräkningar.
3) Du är gravid
4) Du har hjärnskakning/cancer
Influensa/magsjuka etc utesluter jag då jag mår helt bra för övrigt.
Gravid är oxå uteslutet.
Kanske att jag framkallar det omedvetet men det kommer på vitt skilda dagar och tidpunkter. Kanske finns det ett samband där men kan inte riktigt koppla det.
Den sistnämda får man väl tro att det inte är..
Som jag sa mår jag alltid helt vanligt annars men sen igårkväll har illamåendet legat i bakgrunden, kommit o gått hela tiden vilket är påfrestande psykiskt faktiskt. Efter rådgöring med chefen är jag hemma från jobbet idag & imorgon ifall magsjuka. Även om jag utesluter det.. Men med livsmedel ska inga chanser tas.
Jag har ingen aning om varför det är såhär och det är lite tröttsamt.
Maken tycker att jag ska gå till vårdcentralen men jag vill verkligen inte det. En stark känsla av att det är att gå dit i onödan för nåt som de ändå inte kan göra nåt åt..
Nej, jag förväntar mig inte att ni har nåt svar såklart. Vill mest skriva av mig och höra nån annans åsikt typ..
42 and towels - all one need to know.
But if not... www.altheatrollet.blogg.se
Ring sjukvårdsupplysningen 1177 och fråga vad de tror. Så enkelt och fritt att bara ringa dit och rådgöra med sjukvårdskunniga. De kommer säkert säga att du ska gå till vårdcentralen/akuten men det är så skönt att ha pratat med nån först och få ett "expertråd".
Sen tänker jag att det kan nog vara en massa andra saker än det som du räknade upp.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Har du ont i magen? Sura uppstötningar? Jag tänker på magsår eller magkatarr.
/Maria
#2 Lider periodvis av magkatarr men inte i samband med detta. I övrigt inga uppstötningar eller andra symptom
42 and towels - all one need to know.
But if not... www.altheatrollet.blogg.se

Självklart tycker jag du ska gå till vårdcentralen bättre att kolla en gång för mycket.
Tänker på att du skriver att det går lång tid mellan du äter och det kommer då. Kan du lägga in lite mellanmål kanske? Ha lite tätare mål ifall det är nåt med blodsockret.
Men jag tycker du ska till läkare och få ta lite prover.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!