Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: nya-rön
Läst 3405 ggr
Maria
3

Kost, skydd mot demens

Här kommer en artikel om en ny studie som påvisar att medelhavskosten har positiv verkan för att hindra demens.

/Maria

EvaG
0

Det är ju bra om det fungerar.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

medde
0

Medelhavskosten är så god också.. Det är det man verkligen sáknar då man flyttat hem igen. Men försöker ofta ha lite från medelhavet ibland hemma just för den är så nyttig och bra.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

chik
0

Medelhavskost!! ja allt skall ha namn..Men om det fungerar så är det ju Så Bra..

Men om man äter sunt så tror jag det är lika bra med…

Sen så har jag en fråga..Vitt kött - Kyckling..Är kyckling så nyttig??

Kött..tror jag är det bästa om man äter Får Ren eller vilt..Får känslan av att dessa djur har ätit bra mycket bättre mat..

Kyckling..Ja vad matas en sådan stackare med?? Någon som vet??

""Oj vad jag lät grinig..Menar jag inte.

var o en blir frälst av sin sak…

O här i min boning så äter vi lite av varje från kostcirkeln..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Calmare
0

Men vad är medelhavskost…?  Cous Cous från Algeriet? Dadlar från Libanon? Getost från Grekland? Pizza från Italien? Yoghurt från Turkiet?

Flört

Maria
0

#4 Haha, jag så kan man ju se det.Skrattande

Fisk, grönsaker, bönor och frukt  är vad man i huvudsak menar i denna studien vad jag fattat.

/Maria

medde
0

Det kan nämnas att Kreta befolkning har den  lägsta andel i världen på hjärt- och kärlsjukdomar. Men viist dalar det då även läderna runt det vackra medelhavet börjar att äta "snabbmat" osv.

Maten från medelhavet om vi ska tala om medlehavskosten som det kallas.är rik på enkel- och fleromättade fetter samt antioxidanter. Mycket av fåhel och fisk och en masssa naturell Yoghurt(som är mager

Mvh)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Calmare
0

Här har vi mer om "medelhavskosten" som denna gång hamnar sist när det gäller bröstcancerförebyggande samt viktminskning.

Här kallar dom medelhavskosten för klassisk och kalorifattig.

Maria
0

#7 Jämför man studierna så tittar de på helt olika saker.

Första studien har följt 560 män i 12 år och man tittade på demens och kognitiva störningar.

Studien du länkar till har följt 115 kvinnor i fyra månader och man mätte viktnedgång och man säger att lägre insulin kan på sikt motverka cancer.

Det står också:

Hon understryker dock att dieter innehållande få kolhydrater kan medföra ett skydd mot cancer och andra sjukdomar, men att ytterligare forskning behövs.

Så jag tycker inte riktigt man kan jämföra detta då man undersöker helt olika saker.

/Maria

Calmare
0

Det var inte menat som en jämförelse heller. Glad