Överdriven törst
Ja, som rubriken lyder; Jag har överdriven törst.
Jag har inte diabetes och törsten samt torret och trötthet är mina enda symptom, vet att det är lite vagt men någon kanske har någon tanke?
Äter du mycket salt eller socker?
Hur mycket dricker du?
Kan det vara något med njurarna?
Vad menar du med överdriven törst? Är det något som förändrats det sista?
Själv har jag alltid varit törstig och alla har skrattat åt det. Jag vaknar törstig och dricker vatten de första jag gör. Jag dricker även när jag är uppe på natten.
Skulle det vara något nytt så skadar det inte att söka för det.
/Maria
#1 Jag har inte ändrat min kost alls, äter inte mycket salt eller socker.
Ja, det har kommit nu de senaste veckorna.
Diabetes är ju det första man tänker på men du säger att du inte har det.
Har du kollat HBa1c Det är ett blodprov man tar som kollar hur ditt blodsocker har legat de sista veckorna och är lite mer långsiktigt än ett vanligt blodsocker som beror på om du är fastande eller har ätit något som höjer blodsockret.
/Maria
Hur är det med stressen osv i livet? Jag blir snustorr i munnen och törstig när jag har ångest eller bär på mycket negativa känslor.
#5 Ja, jag har kollat mig noga. Jag har faktiskt för mycket åt andra hållet på skalan, när jag testade mig hade jag precis ätit frukt och det var ändå lågt.
#6 Inte mer än vanligt direkt.
Att man ligger lågt i socker kan vara en indikation på att man "kan" få diabetes senare i livet. Hört många fall där folk haft problem med hypoglykemi för att sedan bli diabetiker. Så om du inte testat nu, så kan det vara värt att testa igen.
Jennie