fryser hela tiden..
det är så att jag fryser hela tiden känns de som.. spelar ingen roll om de är sommar eller vinter.. jag fryser när jag sitter inne.. är oftast påklädd med en filt på mig om jag inte ligger påklädd i sängen.. känns som att jag fryser innifrån å ut nästan för känns inte som att de hjälper om jag klär på mig mera.. fryser alltid när jagkommer hem från stallet.. de är mest då.. varesig de är sommar eller vinter.. vet inteom de är för att ag hållt igång å blivit varm för att sen bärja frysa när jag varvar ner..
nån som har nån aning eller idé om vad de kan vara..?

Lite mer fakta behövs som t ex din ålder, längd och vikt, hur mycket och vad du äter, motion och om du har stillasittande eller rörligt yrke. Inomhustemperaturen kan också vara intressant.
okej.. 25 år.. 162 lång.. väger mer än jag borde..
killen satt å tittade på nätet för en stund sen å hittade nåt om att de kan vara sköldkrteln.. mycket av symptomen stämde in på mig.. kan de vara de? typ hormonrubbningar eller vad de stod.. personligen vet jag inte vad sköldkörteln gör men ja..

Vad gör du när du kommer hem från stallet? Tar du ett varmt bad/dusch och äter middag/kvällsmat eller kurar med filten? Det spelar stor roll vilket. Jag rekommenderar det första alternativet för att inte frysa.
Jag fryser också jämt. Jag brukar dricka nåt varmt eller ta en varm dusch när det inte hjälper att ta på mig mer kläder. Att duscha brukar hålla mig varm längst.
#3 ibland tar jag en dusch direkt beror på vad jag gjort i stallet.. kan itne duscha varje dag eller flera gånger om dagen då min hud är lite ömtålig å inte tål de.. men har man varit där så man blivit svettig så blir de dusch.. men duschar inte så varmt för känslig hud då känns de som de bräns..:S
å de brukar inte hålla så länge när jag duschat.. måste klä på mig å sen filten/täcket iallafall
#5 Ett varmt bad med olja i så att huden inte torkar ut.
/Maria
#6 har inget badkar:-P så de sket sig de åxå
men kan de vara nåt fel som borde kollas upp tror ni eller är jag bara en frusen person helt enkelt?
#7 Det är jättevårt att svara på. Är det någit som kommit hastigt så kanske du ska söka eller ringa sjukvårdsupplysningen.
Själv är jag otroligt frusen.
Sover i flanellpyjamas på natten knäppt ända upp i halsen och med tjocka strumpor. Min man ligger bredvid helnaken och sparkar ofta av sig täcket för han tycker det är varmt.
Jag tappar alltid känseln i fötterna när jag är ute. Även i mina nya varma Eccokängor. Fingrarna blir alldeles vita men jag har alltid varit en frusen person som avskyr kyla.
/Maria
#8 jag har varit frusen sen jag var liten vad jag vet.. iaf i mååååååånga år..
men eftersom killen kollade på nätet om nåt med sköldkörteln å symptomen stämmer på mig så blir man ju orolig.. eller så bl irman bara orolig i onödan.. behöver ju inte betyda något..

Jag är också otroligt frusen av mig. Det är inte förrän nu i 50-årsåldern jag har blivit varm av mig själv. Älskar mina vallningar!
Men gå och kolla dig, så slipper du tänka på det. Det gjorde jag. inget fel på mig.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#1o hmm okej… de är bara de at tpå vår vårdcentral säger dom bara "gå hem å lägg dig så går de över" var där med min yrsel å dom sa så å en på annat ställe fick jag konstaterad kristallsjuka så litar inte på vår vårdcentral riktigt:S