Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 4103 ggr
Peak303
0

Muskel i kläm?

Vet inte alls om jag är inne på rätt sida?
Men tyckte att denna sidan lät vättigast.

Jag har sedan jag var liten haft problem ibland med något innanför revbenen när jag andas.
Det käns som om någon håller en kniv(vasst föremål) när jag andas in och kan då inte andas in ordentligt. För då sticker det till i hela lungan och jag får tårar i ögon pga. att de gör så ont. Brukar då försöka ta djupa andetag och de brukar försvinna efter ett tag.

Någon som vet vad detta kan bero på?
En kompis till mig sa att hon haft samma problem men då sa de åt henne att de satt en hjärtmuskel ikläm på något sätt och vis.

Men eftersom att de pågått sedan jag var 11(?) om jag minns rätt, kroppen har ju ändå ändrat sig en hel del sedan dess då jag blir 18 om nga dagar. 
Får det ganska sällan men även om de är sällan så tycker jag de kan vara värt att veta vad de är för något.

Tacksam för svar! Glad
(vet inte alls var detta hör in?)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Madameh
0

Varför har du inte varit till läkaren? :)

Maria
0

Ja, du får nog göra ett besök hos en läkare.

Det är svårt att svara på vad det kan vara. Tycker du att det besvärar dig så ska du absolut söka vård.

Risken är bara att du går och oroar dig annars.

/Maria

nyborjare08
0

Jag kan känna av liknande "hugg" men det är väldigt sällan och beror tydligen på att lungsäcken fastnar i… hmm… nåt. Glad Helt normalt och ofarligt tydligen. Men om det kommer ofta och sitter i länge så instämmer jag i vad övriga skriver att du bör uppsöka läkare.

Rutan_
0

När jag hade muskelinflammation i axeln hade jag hemska hugg i bröstet, de gjorde så ont att jag inte kunde sova och jag vågade inte köra bil eftersom jag kanske skulle krocka om det plötsligt högg till. En sjukgymnast konstaterade vad det var. Fast om du haft det så här i flera år vet jag inte hur troligt det skulle vaa med muskelinflammation…

Peak303
0

Tack för alla svar!
Det kommer inte så värst ofta, fick de igår och för ca 3v sedan, även många gånger innan de men kommer inte ihåg när.

Men ska prata med mamma om ifall vi hade kunnat åka och prata med en läkare ang det :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt