Halsfluss?
Finns det någon själv som är vaken den här tidpunkten på dygnet? 
Har haft ont i halsen i sammalagt 5 dagar nu. Mindre ont vissa dagar. Sen dom tre första dagarna hade jag feber men inte nu lägre. Dock värkar tempen på väg upp igen då jag legat på 35.5 och nu är uppe på 36.9. Vet att det inte är högtemp men jag brukar ha väldigt lågt som sagt. Så när det börjar bli över 37-37.5 känner jag mig helt utslagen.
Nu till frågan. Har jätte ont i halsen. Fast idag mest på en sida och där gör det även ont i örat nu. Kan inte svälja utan att göra en ful min av smärtan. Kollade i halsen själv och är röd, typ "blodsprängt". Vet inte hur man ska förklara eller vad det heter. Men sen så hade jag en liten vit prick, som en väldigt liten blåsa.
Så är det värt att åka till läkaren och kolla upp om det är halsfluss eller något annat?
Hade det nyss för en månad sen men självklart har man väl oturen att få det igen. Har dock står ångest över att jag missar skolan då jag varit hemma två dagar redan. Fast var där igår, men eftersom värre idag vill jag ju inte heller smitta någon.
Låter som halsfluss, vita prickar är ett ganska säkert tecken.
Kolla upp det med din vårdcentral/husläkare så fort som möjligt.
Men krya på dig, sjukling och hoppas du blir bra snart 
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
Okej. Då är det bäst att jag ringer om en tid så fort det öppnat.
Det ska jag och tack så mycket! 

Jag håller med om att det låter som halsfluss. Hade du det dessutom för några veckor sen så verkar det ju inte gått över helt.
Så ta kontakt med din VC. Vet inte om du fick antibiotika förra gången. Men det låter som du behöver det nu.
Krya på dig!
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jag fick antibiotika så tycker att det borde gått över. Men det kanske är så att jag blivit smittad på nytt. Några i familjen fick halsfluss efter mig och tycker det är så många som är sjuka runt omkring en nuförtiden. Det är ju nästan så att man inte vågar gå ut 
Tack!

NU drar jag öronen åt mig när du säger att några i familjen fick halsfluss efter dig. Absolut att du men även övriga familjen ska kolla så ni inte har streptokocker kvar och smittar varandra hela tiden.
Det finns faktiskt fall där det går runt, runt i familjer och när man börjar kolla noga för att smittspåra visar det sig att det är hunden som är smittokällan.
Men då det verkar gå runt hos er så beställ tid och tala om detta. Troligen behöver ni behandlas samtidigt så det är borta en gång för alla.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
o jag hoppas att du mår bättre..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag var iväg igår och gjorde halsprov. Det visade sig att jag fått halsfluss igen. Så nu är det bara att börja om med samma penicillinkur igen. Vi sa att flera andra i familjen haft halsfluss och idag började en till i familjen känna av lite i halsen igen. Inte säker på att det är halsfluss men man vet ju aldrig. Jag hoppas att det ine är det i alla fall.
Själv mår jag bättre idag än igår. Har ingen feber och knappt ont i halsen. Jag känner mig bara väldigt trött så ska vila så blir det snart bättre.
Om man tagit penicilin i 6 dagar, kan man gå till tandläkaren då? För vill helst inte missa!