Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 9338 ggr
[Jonie]
15

Konstig smärta i bröst/vänsterarm

Sen i fredags började jag få någon konstig känsla i mitt bröst, mest på den vänstra sidan. Det värker lite smått samtidigt som det känns varmt typ på nåt sätt, och denna konstiga känsla "strålar" ut i vänsterarmen och jag kan ibland känna att jag mår illa och blir lite smått yr.. men detta går liksom över efter ett tag.

Men nu har det återkommit varje dag sen i fredags och känns exakt lika dant varje gång, vad borde jag göra? Det känns liksom inte så allvarligt eftersom det går över efter ett tag o jag har aldrig svimmat..

[GeeGee]
0

Du borde ju höra själv att det du säger inte låter bra. Självfallet ska du ta kontakt med läkaren så snabbt som möjligt. Är det något med hjärtat som spökar så ska man inte vänta. Och eftersom du inte vet med säkerhet så måste du bli undersökt.

Låter ju dock inte som hjärtattack eftersom det går över efter ett tag

[GeeGee]
2

Har du så nu så åk in till akuten. Bäst att de få undersöka dig medan du har symtom

Karmatarerskanise
1

Tycker också du borde uppsöka läkare och kolla upp det.

[Jonie]
4

Jag ringde sjukvårdsupplysningen och hon sa att det va svårt att avgöra om det var en hjärtinfarkt eller ej.. för jag tar medicin mot ångest och depression och hon sa att det kunde va medicinen som spökar som gör att jag får den här liknande "ångestkänslan" men grejen är att jag läste symtom för hjärtinfarkt på deras hemsida (1177.se) och såg att jag hade alla symtom utom ett.

Men sjuksköterskan jag pratade med sa att jag skulle avvakta lite o se, blir det värre under kvällen/natten så ringer jag såklart 112 eftersom jag dessutom är ensam hemma, annars imorgon ska jag uppsöka läkare så får dom ta EKG på mig!

Maria
0

Håller med övriga. Sök vård eller ring åtminstone sjukvårdsupplysningen.

/Maria

Karmatarerskanise
0

#4 Okey, tveka inte att ringa om det inte går över.

Maria
0

#4 Såg att vi skrev nästan samtidigt.

Jag tycker också du ska ringa om det inte går över.

Sedan ska du försöka slappna av så mycket det går och försöka fokusera på något annat. Lättare sagt än gjortObestämd

Sedan kan du trösta dig med att det är ganska ovanligt att såpass unga människor får hjärtinfarkt.

/Maria

[GeeGee]
0

Hur har det gått?

[Jonie]
0

Det har faktiskt gått över nu, det känns bra igen Glad

Jag tror det va som sköterskan sa att det va nån liknande "ångestattack" som då tydligen skulle vara en biverkning av min antidepp medicin som jag tar.