Riklig mens!
Vid min förra mensperiods slut så har jag hela tiden haft lite blod i flytningarna. Inget jag reagerat nämnvärt på.
Så i lördags kom mensen som den skulle men idag rinner det floder!Aldrig blödit såhär mycket någon gång.
Har en normaltampong inne, nattbinda och ändå när jag reser på mig så rinner det lite blod nerför benen på mig! Kommer stora blodklumpar.
Finns det något receptfritt att köpa på apoteket så får det att stanna av lite?
Jobbar heldag imorgon och inte kan jag jobba med den här mensen!
MVH Erika :)
Ja det finns det, CykloF och liknande. Funkar bra!
Om du haft blod i flytningarna flera veckor och sedan förändring måste du söka för det. Annars har jag också såna här dödsablödningar, som påverkas av stress och livet i övrigt. Mer ont och klumpar då, kroppen funkar ju så.
Med vänliga hälsningar Lisa

#1 Okej, och det är receptfritt? Tack! Vad ligger det under för kategori på apoteket? Skäms nästan för att köpa det 
Jo, har tänkt söka för det efter att mensen är slut.

Varför skämmas? Det är helt naturligt. Sen tycker jag att du ska söka när du har dina rikliga blödningar. Vänta inte.
Det är kanske pinsamt men gynekologerna är vana vid blödningar.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Det är inte skämmigt, personalen ser så mycket ska du veta. Det är receptfria tabletter, det kan finnas flera varianter men det bör heta något med Cyklo (CykloF, CykloNova…). Det lär ju stå vid "kvinnoprylar". Lycka till!
Med vänliga hälsningar Lisa

#3 Ja, jag är blyg från födseln och sånt här gör mig bara ännu mer osäker.
#4 Ja såklart! Men jag tycker det är skämmigt. Får ta mig till apoteket såfort det öppnar imorgon bitti.
Som det är nu blöder jag igenom allt på 15-30 minuter. Hur det ska gå inatt kan jag inte förstå.

# 5 Du ska söka tycker jag. Blöder du så mycket så är risken att du får blodbrist.
Så sök innan du får det.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!