krypningar i benen.. nån mer?
jag har krypningar i benen när jag ligger å ska sova eller om jag bara sitter rätt uppåner.. jag har läst lite om de som kallas RLS (restlesslegs syndrome) undrar bara om de är nån annan som har krypningar? kanske fått diagnos på att de är detta rls?.. är de något man bör söka för eller kan man gå med de ändå?
nån som vet nåt?
Det finns hjälp att få.
Min man har haft stora besvär med detta i många år. Han var med i en studie och medicinerade ett halvår.
Numera är han bättre och har medicin som han tar vid behov.
/Maria
känns ju lite som att man är jäkligt gammal med alla åkommor manhar.. men man är bara 25 de är ungt säger dom haha men ändå har man massa som man inte brukar få förrän man är äldre:P
Fast jag tror att många unga också har restless legs faktiskt.
Min man har haft det så länge jag kännt honom och han var 24 när vi träffades.
Fast det är klart att har du andra åkommor också så kan man känna sig gammal.
/Maria
ja de gör itne saken bättre att sambon sger "kom nu gammeltanten så går vi2 typ:-O

Jag har också besvär men det mesta beror på nervsmärtor efter operationer. Medicinerar med Neurontin och har en skaplig effekt.
Dock så kryper det, känns som det brinner eller är iskallt nästan jämt.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
#5 Vad obehagligt.
/Maria
Jag har haft sådana problem i åratal. Vad jag kan tipsa om är att du börjar äta magnesiumtillskott. Så länge jag äter extra magnesium minskar besvären betydligt.
På hälsokosten finns bra och prisvärt magnesium, Ledins 250 mg. Jag tar två såna om dagen. Det finns en del som blir lösa i magen av magnesium så du får prova dig fram vad just din mage tål.
Jag var på sömnutredning för en tio år sedan där de konstaterade att jag led av RLS. Vad de då kunde erbjuda var altzaimersmedicin som skulle fungera, vilket jag inte ville ta. Tyckte det verkade läskigt att äta sånt. Det var en ren tillfällighet att jag blev bättre i benen. Började med magnesium just för att få fart på magen och upptäckte att det efter någon vecka började minska med myrkrypet. Så testa, det skadar ju inte 
#7 tack de ska jag nog tsta då.. de kan de vara värt om de försvinner..=) tack
har börjat käka magnesium nu.. hr inte mräkt nåt än men de tar nog ett tag innan de sätter igång kanske..
#10 Vet inte hur länge du tagit dem, men för andra verkar det som att det går ganska så fort att märka skillnad. Kanske är inte dosen tillräckligt hög? Hur mycket tar du?
Man ska inte heller ta magnesium och kalk samtidigt vad jag förstått, så kanske ska du undvika att äta magnesium och kalk samtidigt. T.ex ta magnesiumet innan sängdags.
Hakuna matata!
#11 de står 1-6 om dagen jag har bara ätit i ett par dagar men får nog inte i mig 6st utan kanse 4-5 st.. kalk äter jag inget. inte som extra tillskott iallafall utan de är bara magnesium som jag käkar
#12 Hur många mg innehåller varje tablett? Det finns ju en väldig variation på styrka :) Bättre att köpa en starkare (oftast billigare per mg) så man slipper ta så många tablettter. Nu vet jag iofs inte hur starka dina är men i.af!
Ang kalk så gäller detta även t.ex mjölkprodukter osv som innehåller kalk, så försöker man att inte dricka mjölk t.ex senare än till middagen och tar tabletterna det sista man gör så får de lite bättre effekt =)
Vill man få i sig det på ett smakligare sätt så finns ju mummsiga rostade pumpafrön, kakao(!), solrosfrön, sötmandel, cashew och paranötter, vetegroddar, och givetvis en massa andra saker med.
Kollade för övrigt vad de som tar det som "medecin" tar, och de tar ca 500-1000 mg/dag.
Men hur mycket som behövs är egentligen till största del beroende på hur mycket kalk man får i sig efter som de konkurerar med varandra. Men man måste ju så klart få i sig tillräckligt med kalk med, och alla kroppar skiljer sig lite precis som dagsbehovet.
Du får helt enkelt prova ett experimentera med lite olika styrka/mängd magnesium och se om du frå något resultat. Prova varje styrka en vecka åt gången kanske? Fungerar itne det så får du helt enkelt leta hjälp på annat håll. Det kan även bara brist på B1, vilket snarare brukar kännas som att man går på något mjukt, typ kuddar eller bubelplast med fötterna.
Hakuna matata!
#13 varje tablett innehåller 60mg å 6 blir då 360mg som är dagliga dosen tydligen har jag kollat upp innan..
mjölk dricker jag inte alls så.. kanske en gångi månaden bara..men mjölk innehåller ju åxå magnesium..
ja jag testar med mitt magnesium så får vi se.. hjälper d einte s gör de inte. antingen så klarar jag mig eller så får man söka läkare för e
Gå till hälsokosten i stället, de har starkare magnesium. jag behöver äta 500 mg om dagen för att det ska hjälpa. Det kan ta några veckor innan du märker skillnad.
#15 okej.. tyckte bara tt dom borde kunna sånt på apoteket:-/
#16 Visst finns det bra saker på apoteket, men sällan är de billigast.
Jag brukar handla kostillskott på Shopping4net (svensk sida), här har du 100 tabletter á 250 mg för 68 kr. Betydligt roligare och billigare med 1-2 tabletter om dagen =) http://www.shopping4net.se/Haelsokost/Mineraler/Magnesium/Magnesium-250mg.htm
Själv äter jag D-vitamin http://www.shopping4net.se/Haelsokost/Vitaminer/A-D-E-K/Vitamin-D3-Baettre-Haelsa.htm
Och Omega 3 http://www.shopping4net.se/Haelsokost/Fettsyror/Marina-fettsyror/Active-Care-Omega-3.htm
Du får titta på hur mycket av det ämnet du vill ha som du får för varje krona, inte antal tabletter. Jag köpte t.ex tidigare omega-3 från apoteket, man skulle ta 4-6 kapslar om dagen. För samma peng och samma antal tabletter kunde jag få ovanstående tabletter där det räcker med 1-2. Så då blir ju det senare alternativet mer prisvärt! =)
Och vem gillar att svälja tabletter…!
Hakuna matata!
http://www.halsoportalen.info/hp_337.html
B-vitaminer samt magnesium är bra, drick mycket vatten.
www.hela-dig.nu