Annons:
Annons:
Maria
1/14/11, 7:50 PM
#1

Jag läste även någon annanstans att trenden är bruten när det gäller barn och övervikt i Sverige. Det vill säga att barn tenderar att inte öka lika mycket i vikt som innan och det hänger säkerligen ihop.

Det är ju positivt i vilket fall som helst.Glad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Bergspuman
1/14/11, 8:57 PM
#2

Fast vad beror den förbättrade statistiken på? Kan ju vara intressant.

Maria
1/14/11, 8:58 PM
#3

Ja, det är väldigt intressant. Äter vi bättre? Rör vi på oss mer?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Bergspuman
1/14/11, 9:11 PM
#4

Har ungdomarna ryckts upp från TV, stillasittande och dator?

Det rapporteras ju numera att mer än 2 timmar framför dator eller TV varje dag, mångfaldigar risken för att drabbas av hjärtinfarkt.

Vad ska jag säga då, som har det väldigt datorbaserat arbete???

Trots att jag tränar runt 5-7 timmar i veckan?

Men som sagt, lite orsakssamband vore intressant.

EvaG
1/15/11, 9:47 AM
#5

Har inte till exempel MCDonald klagat på att hamburgerförsäljningen hos dem minskat. Jag har för mig att de gjort det. Det kan i så fall vara en orsak i det stora.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Elshira
1/17/11, 1:03 AM
#6

Det där med "X-antal timar framför datorn" tror jag nog ni kan skippa ändå…

Själv sitter jag framför data/tv drygt… hmm… 5 timmar om dagen (exklusive den i skolan där vi har varsin dator allihop till arbete).

Men jag rider varje dag (=motion) och träffar kompisar regelbundet.

Häromkring är det väldig många som är totalt insnöade på innebandy och handboll. Och många av den rider också för den delen. Men ändå sitter de framför datorn all sin lediga tid.

Det handlar inte om när eller hur man sitter vid datorn - det handlar om vad man gör när man inte är där ;)

Hakuna matata!

Annons:
EvaG
1/17/11, 1:04 AM
#7

#6 Det ligger mycket i det.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

hagel
10/29/11, 11:09 PM
#8

Diabetes typ 1 har inte med fetma och motion att göra. Typ 2 (f.d åldersdiabetes) däremot har ett samband med kost och motion.

Lena1971
11/6/11, 1:48 PM
#9

Vad finns det för orsaker till typ 1-diabetes? Något måste det ju vara som gör att det kan öka eller minska. I notisen står det att nedgången är kopplad till minskad risk för övervikt hos små barn.


Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Upp till toppen
Annons: