Hugger i bröstkorgen?
Ibland får jag som att det "hugger" till, antingen på höger eller vänster sida av bröstkorgen, typ halft under armhålan, gör typ ont. Svårt att beskriva, men det händer då och då, max 10-20 gånger/år, känns exakt likadant och ingen speciell punkt det gör ont på utan är på hela området där.
Pratade med läkaren om det en gång när jag ändå var inne, dem gjorde EKG och lyssnade på lungor och så och sa att det inte var nåt farligt.
Är det någon som känner igen det här?
jag har haft det länge och det blir inte sämre iaf :)
Det är inte det som man brukar kalla "håll" som man kan få om man är ute och går eller springer? Det är obehagligt men ofarligt.
Har de kollat EKG och lungor så tror jag inte du ska behöva vara orolig i alla fall.
/Maria
#1 håll är väl när man får ont på sidorna typ? Typ ovanför höfterna?
För det är inte det jag får, jag får på sidorna av bröstkorgen, för mig som är tjej blir det typ halvt "under" tutten ;)
Nej jag tror inte det är farligt heller då det inte blir värre, men vore intressant att se om någon annan har nåt liknande :)
När jag fått "håll" som jag kallar det så sitter det precis som du säger under tuttarna
fast det kanske beror på hur långa tuttar man har
/Maria
#3 haha, okey, ja när jag får håll hugger det längre ner, brukar kunna få det när jag sprang förut och numera om jag äter direkt innan ett hårt ridpass ;)
Men det här huggen i #0 kommer helt plötsligt, när jag kliver upp ur soffan, eller sängen, när jag ska gå ner och hämta nåt eller gå på toa, när jag är ute och går med hunden, när jag rör mig men samtidigt inget ansträngande ;)
Om det är samma som jag känner så brukar det ofta bli så att man inte kan ta ett djup andetag utan att det gör svinont xD Det går ibland över av sig självt, eller så får man utstå smärtan och faktiskt ta ett djupt andetag, snabbt som attan så det är över sen… Ibland tycker jag mig kunna höra ett litet knäpp.
Efter som jag inte har några men och det kommer rätt sällan, och min pojkvän kan uppleva samma sak ibland så har jag i.af uppfatat det som att det blir något knas med någon muskel/sena eller så, de man använder till att andas helt enkelt :P Kanske att något muskelfiber hamnar på sniskan eller över en kant på någe vis, ingen aning…
Men det är i.af de enda jag kan känna igen som gör ont i bröstet lite då och då, helt utan anledning.
Hakuna matata!