Näsan!!
Hörde på Karlavagnen i går om att inte kunna sova.
O då var det två som pratade om att vara täppt i Vänstra näsborre""O om man tog nässprej så fungerade det o man somnade…
Nu till min fråga här??
Jag har problem med min Vänstra näsborre o använder saltlösning Ofta för jag känner mig täpp, o tycker att om jag kan lösa upp i den näsborren så blir min andning bra mycket bättre..
Har du tänkt på att Vänstra näsborren är lite täpp??
Någon som vet vad den vänstra har för samband.
Jag har frågat läk o de säger att den har ingen betydelse..
Fast jag upplever att den har det..""O det är ju min Näsa..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Haha, vilken rolig fråga
Jag kom att tänka på att varje gång jag får Migrän så blir jag täppt i näsan och då är det alltid vänster näsborre. Jag har inte tänkt på det förut
/Maria
Jag blir alltid täppt i ena näsborren. Dock så är det alltid den som är närmast kudden när jag ligger på rygg, så det beror på vilken sida jag försöker sova på…
Jag brukar bli täppt i höger näsborre för det mesta.
Okej..Då var det inte så vanligt.
kan ju vara många som har."Bara det att man inte tänker på det..
jag tackar för era små svar.
Lena..

Har gått och grubblat länge på varför jag blir täppt i näsan när jag går och lägger mig. Har inte funderat så mycket på det - men det kan nog faktiskt vara så att det är "en näsborre i taget". 

Mvh Stephanie 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag är också sådan att det blir täppt när jag går och lägger mig. Vi brukar i och för sig skylla på allt damm eftersom vi är ganska slöa med att städa periodvis.
Här är det också vänster näsborre ;)

Jag är också oftast täppt i vänster, men min näsvägg är lite skev, så vänster sida är smalare än höger. Tror att det kan vara ganska vanligt och möjligen en förklaring?
Nässprej hjälper ofta mig vid migrän, Bumbleboo. Jag har samma problem.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
fast nu vaknade jag nyss upp med vänstresian täppt trots att jag sovit på högersidan!
ibland kan det bero på att näskiljeväggen är lite sned så det är lite trångare i ena näsan, jag är själv missbrukare på näspray sedan snart 20 år, näsan blir täppt när jag lägger mig ner…
när man ligger ner så kan blodådrorna bli lite svullna, jag har testat saltvatten, kortison mm och inget hälper mig..
vissa kan vara känslig för kvalster och damm…
Jag var konstant täpp i ena eller andra näsgången tills jag slutade konsumera mejeriprodukter. Då försvann besvären och andningen är numera fri i bägge näsgångarna dygnet runt.
allhealing..Vet att det inte är bra. Mejerier.
kvasthilda. Otur..
Men intressant att det ändå är några som har Vänstra.
Har frågat sjukpersonal o de säger att det inte spelar roll. för de går i hopp i bronkiterna.O det gör dom ju..
Men jag känner ju att det är viktigt att båda är öppna..
Lena.

Lite ot men det handlar om näsan ialla fall.

Wow, cognacprovning låter trevligt
Jag har aldrig hört att man ska ha bättre doft i ena "borren" men det kanske är så…
/Maria
#10 Har haft exakt sama problem, det gick åt "flaskor" på löpandeband, i sitt eviga puffande. Jag hade turen och fick kontakt med en läkare som just forskade om nässprayen och dess effekter.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
jag är ofta täppt i vänster näsborre, likadant om det blir för varmt, blåsigt osv. har röntgat en gång och jag har en sned näsvägg/förträngning där, och det var skönt att få en orsak. jag blir röd på kinden då när jag blir täppt, det ser lite dumt ut men vad gör man.
Oj detta har jag själv funderat en del på, för jag blir ALLTID täppt i min vänstra näsborre först när jag blir förkyld :-D