Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 5062 ggr
ettlitetalias
2011-10-22 17:44
0

Tappar rösten

Har börjat tappa rösten lite när som på senare tid. Antingen så försvinner den helt i korta stunder, eller så är den liksom "halvt" där och pipig och raspig på samma gång. På morgonen är den alltid borta. Funderar på om det har att göra med att jag börjat på ett nytt jobb. Vi använder både en del rengöringskemikalier som jag inte är van vid som säkert kan ha inverkan då mina händer är torra och fnasiga nu, och så pratar jag mer nu än vad jag gjort innan.

Men vad kan man göra för att få tillbaka rösten? Behöver den ju då det är mycket pratade i jobbet haha!

DesK
2011-10-22 20:00
0

Välkommen in i klubben! Flört

Att tappa rösten är inte skoj,men här är några tips: Försök att vara knäpptyst i några dagar, det finns inget värre för en ansträngd röstapparat än att viska och kraxa. Drick mycket och gärna varmt och tugga myntablad. Visst kan nya kemikalier spela in, men för min del så är det värsta faktiskt fuktig väderlek.

/Désirée

Karmatarerskanise
2011-10-23 00:26
0

Hm. Min mamma är sån. Ofta så försvinner den mitt i en mening så hon får harkla sig, eller så är hon hes mellan varven. Har sagt att hon borde kolla upp det, för det känns ju inte riktigt "normalt" att det håller på så.