Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsömn-vila-och-avslappning
Läst 2769 ggr
[hehlenaaa]
0

Vad händer med mig?

Jag är lite trött nu så vet inte hur jag ska skriva detta, men det är något som har hänt mig, som gör att jag inte längre känner igen mig själv. 

Egentligen har detta varit på g i nästan 1 år, denna trötthet.
Men de senaste 2 månaderna har jag endast legat och sovit. Sabbat skolan totalt, rubbat alla mina rutiner och stängt mig inne. Gjort mig okontrollerbar och bara sovit.. Sovit, sovit och sovit.. 
Detta kom i samband med att jag hade en jättetuff period i skolan, problem hemma osv.. 

Jag är bara så orkeslös, har ingen lust till något och det enda som får mig att ta mig upp från sängen är det faktum att jag faktiskt måste umgås med min pojkvän nååågon gång :)

Nu har det gått så långt att min pojkvän och mina vänner börjat bli oroliga, och jag vet ju att något är fel. Men kan inte göra något åt det eftersom att jag bara är så trött! 
Väntar just nu på remiss till läkare för bla detta, får se när jag får en tid och får se om detta är något medicinskt. 

Det är faktiskt ett under att jag är vaken nu! Skrattande

Nåväl, någon som vet vad som händer med mig?

chik
0

Nej vet du:: Inte lätt o veta så här på avstånd o du i burken..Men remiss!!! Har du inte så ni ringer till vårdcentralen så får du en tid???

För så här käns ju inte bra att du har det..

Så ung..Då skall man vara full av liv…

jag kan bara hoppas att du får hjälp o kommer till baka o kan se allt det fina o roliga..

Lena.

Lena.P är jag i verkliga livet.

mongu
0

Vet inte vad du är drabbad av men det låter som du idag ska ta kontakt med din VC det är dom du i första hand ska gå till.

Vet inte heller vad du väntar på för remiss. Har du sökt och dom sagt att du ska vidare nånannanstans? I så fall tycker jag att du ska ringa dit och fråga om remissen kommit fram och tala om att du mår jättedåligt och samtidigt säga att du kan komma med kort varsel. Alltså om dom får sent återbud så kan du ta det och komma på en gång.

För du ska inte behöva må såhär.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Maria
0

Håller med övriga. Du ska inte behöva gå och må så här dåligt. Försök att få en tid för utredning.

/Maria

Lill-Kisse
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Om det kan vara någon tröst för dig, ser jag en naturligt utveckling i det du beskriver. Har man haft en jättetuff period och problem hemma, så kan man bli väldigt påverkad i humöret. En del gråter och har sig, andra kan bli oerhört trötta och sova mycket. Exemplen är många.

Det händer att det känns som om man ska nå en botten, innan man kan kravla sig upp igen. Förhoppningsvis har du just börjat kravla dig uppåt, när du söker hjälp och bl a berättar om ditt problem här. Säg som det är till dina kompisar och pojkvännen. Be dem titta till dig (kanske en i taget) och ta med dig ut en stund varje dag, så att det börjar hända något och du får kontakt med din omgivning igen.

En dag kommer du säkert att känna hur det vänder.