Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 3414 ggr
fialuntan
2011-10-09 13:51
0

Endagsförkylningar

Hej

Jag har nu haft endagarsförkylningar upp emot 10- 15 gånger denna vår, sommar och höst. Det började mer sällan för att nu vara nästan varge helg, antingen på fredag eftermiddag eller lördag, och är som bortblåst dagen efter.

Jag får nys attacker på uppåt 15 nysningar på rad, (finns det folk i närheten så glädjer jag ju den iallafall) Jag har ingen feber heller. Kan känna mig lite neråt framåt kvällen, men inget jag gnäller om.

Nu när detta har hållt på så länge så börjar man ju undra vad det beror på???

Finns det någon här ute som har erfarenhet av samma sak eller vet mer om det.

Har googlat lite på det men inte funnit något intressant.

Prosit på er/

fialuntan
2011-10-09 13:52
0

Ska tillägga att jag inte har hittat samband mellan mat eller annat som tyder på allergi

Maria
2011-10-09 15:15
0

Är det bara så att du nyser mycket någon dag?

Eller har du förkylningskänsla täppt i näsan halsont, tung  frusen osv?

Min man är sådanSkrattande Han kan hålla på och nysa massor någon enstaka dag och har ingen aning om varför.

(Vi kanske behöver städa bättre hemma…med tanke på damm kanske)

/Maria

ettlitetalias
2011-10-09 17:16
0

Jag blir sjuk så fort jag inte sover tillräckligt! En god natts sömn (som man brukar få genom att gå och lägga sig lite tidigare när man är sjuk och hängig) botar det för mig!

[SweetRose]
2011-10-10 23:17
0

Jag får endagsförkylningar när jag vart ute i blåst utan mössa!

fialuntan
2011-10-14 20:37
0

bumbleboo / Jag har ingen feber eller ej ont i halsen som tur är. Och vad beträffar damm så kanske, kanske inte städer lagom mycke men visst kan nog damsuga någon mer dag i veckan.

ettlitetalias Sova för lite känns som en möjlig orsak då jag jobbar rätt mycke, heltid och driver eget samtidigt som jag har fam och man att ta hand om. Men jag trivs med det,  trost att jag ofta dimper i säng redan kl 21.30 och upp 04.30.

Nu är det iaf fredagkväll och vad gör jag??

-Jo! Jag sitter här och nyser och snorar,men skulle tro att när jag vaknar i morgon så är jag pigg som en lärka igen.

Tack för feedbacken så långt.

Någon annan som har tänkbara förklaringar.

Kram och ha en skön helg

chik
2011-10-15 10:08
0

Fialuntan..

Ja du jag har en förklaring som jag tror gjäller för dig..

När Fredagen kommer så är du slut körd i kroppen..O då blir det en reaktion så att man blir sittande o vilar..""Kan vara att du har för högt tempo på vekorna..O det är inte fel..Men kroppen gillar inte det.

Mer frukt o grönt skall du pilla i dig..

Lena

Lena.P är jag i verkliga livet.

fialuntan
2011-10-16 19:46
0

Ja det är nog så chik . Fast jag tycker inte jag jobbar så  hårt ändå. det finns dom som har det betydligt jobbigare.

Jag ska prova ditt råd att äta mer grönt för det är jag lite dålig på faktiskt.

Kan säga att jag är lite periodare när det gäller grönsaker, och just nu så är det ingen överkonsumtion på det Rynkar på näsan

Och som jag skrev sist. Visst var jag fullt frisk i Lördags.

Kram på er