Ont och svag
Mitt vänstra ben krånglade i veckan och jag hade inte så mycket kraft i det. Trodde då att det berodde på nåt okänt.
Nu igår så fick jag ont i höften av att göra en viss rörelse. Har tidigare haft problem när jag ska sätta på strumpor och det känns ibland som om höften ska hoppa ur led. Samma sak när jag går, det knakar i höften. I skrivande stund värker höften efter att ha vaknat halv 5 av smärta i höften och stickande/domnande känsla. Benet är seg i rekationen och liksom inte hänger med riktigt.
Någon som har en idé om vad det kan vara? Ska såklart ringa min husläkare…

Det kan ju va dels muskulärt eller själva höftleden beror lite på vart du har ont. Många gånger så är det muskulära smärtor man får.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Även armen har krånglat nu…suck. Får helt enkelt ringa till läkaren och hoppas på en tid idag.
#1 Tack för ditt svar.
Är det på samma sida som du har domningar och värk så tycker jag att du ska söka.
/Maria
Ja armen och benet på höger sida.
Vänster menade jag.
Det behöver inte vara något farligt utan som mongu skriver muskelvärk men det är bra att få det kollat.
/Maria

Absolut att du ska kolla det när det är så med armen också. Dessutom på samma sida så mitt råd är att du kollar upp det snarast.
Kan va helt ofarligt men bäst att kolla.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Så:
Det var min epilepsi som spökade. Blev värre i handen och armen och blev tvungen att åka in.
Tillbaka från akuten. Trött som attan, men nu mår jag bättre. Fick kramplösande mot epilepsin och en kur kramplösande med mig hem i fall att. Men jag bjöd på ett skratt när jag råkade öppna dörren till toan och en äldre herre satt och sket. Sköterskorna och läkarna skrattade gott.
#8 Aha, det var väl bra att du fick en förklaring och behandling.
Ja, på sjukhus kan man inte alltid vara så privat
/Maria