Ont i huvud av glasögon
Hej!
Igår fick jag mina nya glasögon, hade glasögon sedan tidigare men var tvungen att byta för min syn var försämrad.
Nu ser jag betydligt bättre med jmina nya glas men har fått en lätt huvudvärk.
Antar att detta är för att ögonen måste vänja sig vid att de nu ser saker och ting, eller har jag fel?
/Emma
Du har helt rätt. Det går över om några dagar.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Antagligen är det precis som du säger! Ge det hela några dagar så ska du se att det rättar till sig!
/Désirée
okej, vad bra :)
För det är ju ändå rätt så stor skillnad mot förra glasögonen
/Emma
Absolut, ögonen måste ställa om sig helt och bryta på ett nytt sätt, så de måste som anstränag sig hela tiden. kan även avr jobbigt en period med djupseende, så var försiktig då du går i trappor och över trottoarkanter. Men inom någon vecka ska det nog kännas mycket bättre. Annars får du gå tillbaka, finns alltid en liten risk att man får för starka glasögon.
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.
Idag är första dagen som jag inte har någon huvudvärk :)
/Emma
5# så bra :)
dessutom så kan man få problem med huvudvärk och yrsel om man byter glasögonbågar…..
själv är jag nog rätt extrem men när jag sist bytte glas och bågar gick jag runt och kände och betedde mig som om jag va full i 2 veckor hade extrem yrsel och ont i huvudet
va tillbaka hos optikern 2 gånger för o fråga om det här verkligen va normalt och om glasen verkligen va rätt för mig
HeHe dom lugnade mig och det gick ju över som tur är :)
#5 Jättebra!