Kunde varit värre
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Träffade en mamma till en kompis som jag hade när jag var barn, tyvärr så dog kompisen av cancer när hon var 11 år.
Som vanligt så frågar man ju hur det är med den man träffar och då fick jag svaret att det inte var så bra med magen och att hon legat inne två dagar den här veckan.
-Jasså? sa jag. Vad var det då då?
Då berättade hon att hon inte hämtat sig från cancern som hon fick för några år sedan. Den hade tydligen satt sig på sklettet, magen och nerverna och gu vet vad mer det var som hon räknade upp.
-Oj oj oj, sa jag. Det var inte lite det.
-Nä, men det kunde varit värre sa hon och log. Jag är i alla fall med än.
- Men du ser ju så pigg och fräsch ut, sa jag.
-Ja, man behöver ju inte se sjuk ut bara för att man är dålig.
Hon var så härlig och positiv att jag blev glad ända in i hjärteroten.
=) Min farfar sa också så, att det kunde varit värre. Han var väldigt sjuk, men han såg också jättepigg och fräsch ut och var ute och var aktiv varje dag. Man blev glad av att träffa honom.
Vissa människor har förmågan att vara positiva och jag tror att man kommer långt med det.
Har man dessutom mist ett barn så har det värsta liksom redan hänt.
Visst blir man både glad och inspirerad av så starka människor.
/Maria
ja om man ändå kunde vara så positiv till saker när man mår dåligt osv.. de kommer man nog som sagt långt på.. men har nog svårt att vara de själv även om jag försöker vara positiv i de situationerna
.. men man blir glad av att höra att sånna personer fortfarande "mår bra" eller hur man ska säga