Hälsa iFokus

Hälsa

Etiketthuskurer-egenvård
Läst 8486 ggr
Maddepadde
52

Halsflussen är olidlig!

Okey, så här är det, jag har troligtvis dragit på mig en halsfluss, alternativt en körtelfeber. Jag fick antibiotika av läkaren igår, och idag mår jag lite bättre rent allmänt, men halsen är rent ut sagt ett helvete. Halsen gör så stööört ont, det går upp i öronen och jag får verkligen ta i för att svälja. 

Jag har köpt både Zyx och Fisherman's Friend, men ingen av dem hjälper (Zyx var en riktig besvikelse…). Jag har enligt läkarens ordination även petat i mig 2 x Alvedon i samband med en Ipren för att få sova lite, men halsen gör likförbenat ont. Jag undviker att äta för att det gör ont, och smärtan gör även att jag inte är hungrig, även om jag nu ser till att peta i mig lite mat för att faktiskt överleva…  

Så berätta för mig, huskurer och tips?

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

Maria
0

Det finns bedövande halstabletter på apoteket. Kommer inte ihåg namnet bara.

Mat klarar du dig utan men se till att du får i dig dryck. Du får känna efter om det gör mindre ont att dricka kallt eller om du vill ha varmare dryck.

Suga på isbitar kan bedöva lite. Glass kan också vara en variant.

/Maria

nyborjare08
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 Jag tror att du tänker på Zyx. Den funkade inte så jättebra för mig heller när jag hade halsfluss. Däremot verkade antibiotikan snabbt. Efter bara tre tabletter kände jag stor skillnad.

Bafucin är väl en annan bedövande halstablett. Men om en sort inte funkar så hjälper väl knappast den heller…

Jag funderar på om du skulle kunna dricka alvedon som brustablett i vatten? Då rinner ju vätskan förbi halsmandlarna, och kanske bedövar lite extra just där?

Annars - is som sagt, och drick.

Maddepadde
0

Tack för svaren! Vet inte om det enbart är Zyxen eller det i kombination med ipren och antibiotika som gjorde det, men har inte lika ont i halsen nu som tidigare under dagen. Äntligen lyckades jag få i mig lite att dricka och snart ska jag äta min fantastiska ungkarls-inspirerade middag; varma koppen och snabbnudlar, hahah!

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com