nyopererad, hjälp.
jag opererade mig för 3 dagar sen, tog bort ca 3 cm av ett stort födelsemärke mitt på axeln, dom skärde mitt igenom födelsemärket o sydde ihop det igen, och sa att huden va tunn där och att det inte va mycket hud där så stygen kunde spricka om jag rörde mig för mycket. första dygnet gjorde det inte så ont men va jätte stramt, men igår och idag har det känts som om de läckt nån vätska från såret och det gör JÄTTEont och spänner helatiden , kan knappt sova!. kände oxå på stygnen genom kompressen o det är först rakt, sen(i mitten av stygnen) är det tjockare typ som om stygnen lossnat eller töjt ut sig. min mamma vill inte åka till sjukhuset för att hon tror dom kommer öppna upp plåstret och då kommer jag få sy om… vad ska jag göra?! 
bbilde e tagen på sjukhuset direkt efter dom sytt, det är något mer blod nu men ser inte om det är nytt eller torkat.
p.s det är första gången ja opererat mig så kanske är för petig..
Ring och fråga där du har blivit behandlad om du är orolig.
Det är ofta det läcker lite från det nya såret och precis som du säger så spänner det på ställen där man inte har så mycket hud.
Se till bara så att du inte blir röd och varm runtom plåstret och att du inte får feber.
/Maria