Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 16358 ggr
[iurochskur]
0

Psoriasis på händerna?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min syster har fått torra skrovliga fläckar på händerna. Dom spricker upp och blöder med. Ser det ut som psoriasis?

medde
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min dotter har liknande "torra fläckar" som dyker upp i jämna mellanrum, och hon ömsar skinn på fingertopparna då detta blossar upp .Det hon har är eksem som behandlas med olika salvor.

Kika gärna in på länken nedan och se om du känner igen något av det som skrivs i länken.

Länk

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Maria
0

Ser precis ut som min sons utslag också. Jag tror också det kan vara någon form av eksem.

Han fick det i samband med en utbildning då han grejade mycket med lera och även höll på med foto och alla framkallningsvätskor. Det var då det blommade upp.

/Maria

piri-piri
0

Svartvinbärskapslar och zink kan vara värt att prova och samtidigt smörja med svartvinbäscreme.

Sök på Q for skin

[iurochskur]
0

Tack för svaren! Ja jag tycker det ser ut som eksem nu när jag kollade. Tur att jag har en hydrokortison salva hemma som hon fick ta av nu då.

EvaG
0

Det kanske kan vara klokt att kolla varifrån eksemen kommer. Kanske någon typ av allergi.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

[Thiah]
3

Om ni vill så kan jag ta en bild på psoriasis (armbågen vore lättast just nu) och visa. För det blir inte alls lika som bilden i första inlägget Glad

Maria
0

#6 Du går gärna visa en bild. Så ser man skillnad.

(Trådskaparens nick finns däremot inte kvar på iFokus)

/Maria