Diabetes botad RAW FOOD
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Läkarna sa att diabetes människor alltid var tvungna i "resten av sina liv" ta läkemedelsindustrins mediciner och att diabetes inte kan botas
RAW FOOD ÄR HÄR!!
youtuba Raw food det finns massa bra videos etc
människor tillfrisknar mer och mer genom att inte äta processad mat
utan Grönsaker & frukter med mera
Låt er inspireras
:D
Vet inte om du missat det, men folk som äter LCHF blir också friskare, slipper ta sina mediciner och mår bra.
För övrigt är Raw Food inget nytt.
jaha okej, nä det visste jag inte aatt det botade diabetes?

Men med allt fett igenom kroppen på en sådan diet har jag hört
att man med tiden drar på sig blodsjukdomar av olika slag?
#2 Ny forskning visar att det inte är fettet som är farligt utan en viss sorts kolhydrater om jag inte minns fel.
Grönsaker och frukt är nyttig tillägg för de flesta människor. Det har vi vetat länge.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Man botar inte diabetes med någon som helst medicin eller diet, men man kan minska antalet insulinsprutor, eller tom slippa dem helt.
Enligt LCHF är alla kolhydrater dåliga, enligt GI är vissa kolhydrater (sk snabba) dåliga).
Vilka "blodsjukdomar" anser du att man skulle få av LCHF? Dessutom finns det forskning som tyder på att just fruktos är det som cancerceller gillar mest, så det kanske inte helelr är en god ide.
Stillness, du kan hitta "bevis" för det mesta på nätet, kanske är det dags med lite kritiskt tänkande.
Med andra ord - det finns inte EN enkel lösning på problemen. Det finns massor.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Lösningar och botemedel är olika för individ till individ.
Hejsan alla!
jajjemen Raw food är inget nytt, snarare tvärtom väldigt gammalt för vad kan bli mer naturligt än att äta ifrån naturen så som det är :D
Halvdansken: jag har inte påstått att raw food är den ENDA VÄGEN utan jag lade bara upp information här på hälsa forumet då jag ville dela med mig av det till människor som kanske lider av Diabetes och inte känner hopp etc..
EvaG: Ja det tror nog jag med dock tror jag personligen mycket grönt är väldigt nyttigt för oss, så får vi alla känna efter själva i oss vad som känns rätt för oss
Men det är fascinerande att vi kan läkas med rätt mat etc