Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettnya-rön
Läst 5776 ggr
Maria
11

Positivt om KOL

Här kommer en länk som visar att man gjort lite framsteg i forskningen om folksjukdomen KOL.

/Maria

Leffe
0

Tycker det är toppen med forskningsframsteg

[AnnikaOhlsson]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Underbart! Min svärmor har KOL sen många år tillbaka och sitternu i rullstol och tvingas ha syrgas på sig i stort sett dygnet runt!

En fruktansvärd sjukdom där man kvävs till döds!

Maria
0

#2 Usch då. Det låter inget vidare.

/Maria

Maria
0

Här kommer ytterligare en länk om att man lärt hundar dofta sig till om en människa har lungcancer eller inte.

De kan dessutom känna av skillnaden om det är KOL eller cancer.

Låter nästan för bra för att vara santObestämd

/Maria

[AnnikaOhlsson]
0

Ja, det där om att hundar kan känna i utandningsluften om det är lungcancer eller KOL hörde jag på radion idag.

Vad jagförstodså kunde de även känna om man variriskzonen att få lungcancer?

chik
0

Kol!!Den diagnosen fick jag år 2000. Min Mor hade den med…

fast jag vet inte om dom många gånger är väldigt snabba med o sätta den diagnosen.-Mina tankar..

Det med Infektion hämnande medel kan jag tro på…

För jag kom på av en händelse när jag var jätte sjuk för så längesedan bara satt o orkade inget o tog värk o febernedsättande tabletter. innan jag tog mig till VC o fick penicillin.

Sen så tänkte jag på vad fantastisk kroppen är.-För jag hade inte haft besvär med andningen o det var ju skönt..När jag hade feberfrossa..men så tänkte jag till!! O testade Impren""o fick en positiv verkan..Blir så mycket bättre med andningen..vissa dagar tar jag många o vissa dagar inga. Det känner jag.

I det stora hela enligt läkarvetenskapen så skall jag inte kunna ta den värktabletten.Men det kan jag…

Summa är att man känner nog sin egna kropp..

Hyacint..Din svärmor!!Hur länge har hon haft diagnosen KOL????

Lena.P är jag i verkliga livet.

[AnnikaOhlsson]
1

Vi vet inte riktigt hur länge. Vi fick veta det för 7 år sedan, men då berättade hon att hon själv vetat om det i flera år, men valt att kalla det "Astma" för oss.