konstig avföring
hej! är lite orolig, jag har märkt att min avföring har lite konstig form. den är hård, beigebrun och har vita prickar. har även noterat lite rött i den. är det något allvarligt?
Är det rött i avföringen så kan det vara blod och ska alltid kollas upp. Det behöver inte vara något farligt.
Ring sjukvårdsupplysningen eller boka en tid på din vårdcentral.
/Maria
det låter som om din tarm är irriterad av något. Att det är hårt kan göra att du får små små sprickor som kan blöda, då är blodet färskt (inte mörkt och koagulerat).
Det kan vara någon allergi, gallbesvär eller något annat, omöjligt att säga såhär. De vita prickarna kan vara något du har ätit som inte är riktigt smält, eller mask om de rör på sig.
Mest troligt så kommer du att vara lös i magen efter detta. Jag tror itne att det är något allvarligt, men det kan vara riktigt jobbigt med besvärlig mage. Ät "snäll" mat för att hjälpa din mage att läka. Drick mycket vaten och försök hålla igång så du ine fortsätter att vara hård, då kan du blöda mer.
Som övriga säger så kan du kolla upp det. Dock har jag erfarenheten att de inte gör något särskilt, men kanske du ahr bättre tur. Man ska ju alltid kolla så.
Jag tror inte (och hoppas VERKLIGEN inte) att det är mask - jag kollade väldigt nära och det var ingenting som rörde sig. Kollar med sjukvårdsupplysningen nu. Tack för hjälpen!
Dåså, då är det förmodligen något som inte har hunnit smältas ordentligt. Tänk efter vad du åt för några dagar sen, kan vara väldigt mycket. Jag får alltid sådär när jag äter nötter - hårdsmält och jobbigt för magen.
Min erfarenhet är att man brukar ta blod i avföringen på allvar.
/Maria
ja, det ska man definitivt, men tyvärr gör itne alltid vården det. Ursäkta detaljer men jag skiter hela toastolen blodig stup i ett, men dom bryr sig inte ett skvatt. Dom gav mig en remiss till gastro, och drog in den igen. Samma med koloskopi. Min vc läkare är vansinnig över detta, men kirurgerna bara hånar mig i princip. Det är inget allvarligt. Jag ska bara käka bulkmedel tycker dom. Jag är så frustrerad över detta. Men vad gör man när dom står med all makt?
jag har fruktandvärt ont, kan inte äta ordentligt och mår dåligt.
Men käre nån.
Du får väl åka till akuten.
/Maria
gissa om jag varit där en timme eller snarare dygn 
de på sjukvårdrådgivningen sa åt mig att packa väskan för hon sa att jag med all sannolikhet skulle bli inlagd. Jag blev utslängd i snön kl 02 mitt i vintern utan bussar hem till exempel.
Samma sjukhus har nyligen uppmärksammats för att de ignorerade en man med magproblem. Det slutade med att han dog. Stod i tidningen. Då grät jag..
#8 och så fortsätter det bara i samma visa. Jag har gett upp.
De säger att det inte är någon ide att komma in om jag inte spyr blod eller har koagulerat blod i avföringen. Jag har haft bägge problem och åkt in. Fortfarande samma visa. Just nu är jag så dålig att jag uppriktigt sagt är rädd.
Åk till ettt annat sjukhus.
Du måste ju bli omhändertagen om du blöder.
/Maria

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#0 Kommer det blod på papperet när du har torkat klart och trycker det mot? Då kan det vara att du fått sprikor runt anus på grund av att du är hård i magen, man kan även få hemorojder som blöder då. Om det är i själva avföringen så måste du söka sjukvård.
Tassy, gör som bumbleboo säger och byt sjukhus.
Glöm bara inte att anmäla till den myndighet som är ansvarig. Det är ju inte meningen att folk ska bli behandlade på detta sättet och inte få hjälp och vård. Anmäl!
Och byt sjukhus. Lyckat till!