Hälsa iFokus

Hälsa

Etiketthjärt-lungsjukdomar
Läst 3749 ggr
[WX5]
0

Hjärtklappning/dubbelslag

Jag upplever fortfarande hjärtklappningar eller dubbelslag och det har gått över en månad sedan det började och har alltså inte blivit bättre sen dess.

Det kommer inte hela tiden utan lite då och då. Trodde det var ångest ett tag men jag känner ingen ångest just nu men ändå kommer dessa dubbelslag. Har varit till en sköterska men då kom dom inte när hon undersökte mig.

Borde jag gå tillbaka och få någon remiss till ekg för att kolla upp detta?

Maria
0

Hjärtklappning och dubbelslag brukar i allmänhet vara helt ofarligt men känns väldigt obehagligt.

Du har ju ganska tät kontakt med vården vad jag förstått så ta upp detta nästa gång så gör de säkert en bedömning om de ska kolla ditt hjärta eller inte.

/Maria

[WX5]
0

Jo det har jag. Men det är enskilda saker och inte någon direkt sammankoppling. Obestämd

Kom över en blogg och det kan ju vara så att det är min adhd-medicin som ställer till det. Mycket vanliga biverkningar är hjärtklappningar (1 av 10). Hmmm… Kanske dags att sluta med dom och kolla om det faktiskt är dom.

Maria
0

Jag tycker inte att du ska sluta med någon medicin utan att rådfråga din läkare.

Även om det är enskilda saker du söker för så träffar du väl någon läkare emellanåt som du kan ta upp detta med?

/Maria

[WX5]
0

Jo det är ju sant. Läkare träffar jag flera varje månad. Skäms

Skall ringa och höra på måndag men min läkare på VUP är på semester och kommer inte tillbaka förrän i slutet av månaden.

Maria
0

Det är bra om du ringer och frågar innan du slutar med medicinen.

/Maria