Det finns massa orsaker att jag inte skulle resa så långt med så små barn.
Flygresan t.ex. Tycker alltid så synd om små bebisar som skriker hjärtskärande vi landning oxh start. De har med all säkerhet jätteont i öronen. för att inte tala om den långa tiden det innebär för ett litet barn.
Sedan är det marten också och vattnet. Jag skulle vara väldigt rädd och visserligen är läkarvården bra på många håll men det är ändå inte som hemma med kommunikation och liknande.
Små barn har dessutom inget särskilt utbyte av en långresa.
Värmen (om man nu reser till ett sådant land) är heller inte lämpligt och för att inte tala om solen.
/Maria
Ingen annan som har några funderingar kring detta?
/Maria
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Syftar du på att det ligger i mellanöstern eller varför man åker med små barn till varmare länder??
Jag reste själv med min son när han var både 9 mån och 13 mån till medelhavet. Han är 25 år idag. Hade inga problem med flygresan. Stortrivdes på plats och älskade den grekiska maten.
Men frågar du om varför man just vill resa till ett land som Jordanien eller liknande kan det kanske finnas andra orsaker bakom.. släktförhållanden kanske
/ quinn
Jag syftade inte alls på valet av land
utan överhuvudtaget att resa långt med så små barn. Jag tyckte det framgick i #1 vilka funderingar jag hade.
/Maria
Det finns väl alla möjliga orsaker till varför man reser långt med små barn.. Min son sov hela vägen dit och även hem, Så han hade inte ont av flygturens timmar alls. Tillgång till en liten säng då vi satt längst fram. Helt ok! Men det var för 24 år sen…
Du menar väl kanske att man inte ska åka bort alls innan en särskild ålder på barnen? Nå, visst förrändras livet när man får barn men det funkar. Visst får man vara xtra aktsam när det gäller sol mm. Mitt på dagen har väl små barn siesta och då är ju solen som starkast och då var jag iallafall inte ute med min son. Inte med de andra heller när jag senare åkte med dem..
Sorry om jag inte håller med dig.. Men jag är ingen camping människa och ville oxå gärna åka på semester…..vilket innebar att barnen fick följa med.
Det finns väl mellanting mellan camping och långväga utlandssemestrar
Nu är ju Medelhavet inte särskilt långt och fortfarande Europa.
Många åker ex. till Thailand vilket är bra mycket längre flygresa.
/Maria
det är sant att det kanske finns en del att välja på både i sverige och närliggande länder i norden.
Sen tycker jag att det är viktigt att ta reda på om barnen klarar av att flyga. öronen är rätt känsliga på småttingar. Fick tidigt veta på öronkoll med min yngste son att något inte var bra och att de därför inte rekommenderade flyga med honom så han är 14 nu och har än idag inte flygit nånstans. Har inte kollat om öronen vill heller eftersom det inte blivit aktuellt. Men Många föräldrar kanske inte tänker på det när de åker… har själv jobbigt med små flygplan.
Och varför ska man åka till andra sidan jordklotet.. med en 1 åring?? nä,, där håller jag med du…för lång resa.. Kram