Ont på höger sida av halsen
Hejsan! Haft problem av och till i flera veckor med halsen. Det gör inte ont så det brukar göra när man är sjuk/förkyld. Utan om jag trycker lätt på höger sida av halsen gör det ont, det gör ont när jag vrider huvudet åt vänster med. Jag känner att det inte är som det brukar. Men jag är inte sjuk eller förkyld.. Vad kan det vara för något? Eftersom det inte går bort trots halstabletter/te/alvedon/ipren så funderar jag på att gå till Vårdcentralen imorgon. Ringde dom för nån vecka sen om det här då sa dom vänta det går nog över.. men det kommer ju tillbaka.
Gör det ont mer på utsidan eller är det inne i halsen det gör ont?
Är du röd i halsen?
/Maria
Det gör mest ont på utsiden längs med högra sidan. Känns lite i halsen med. Känns när man sväljer i strupen. Men det är liksom mest på höger sida, ömt och ont på utsidan. Det är rött och fläckigt i halsen och gommen..
Det är nog bra om du kollar med VC eftersom det inte gått över och du dessutom är röd och fläckig i halsen.
/Maria
Ja, det känns som det alltid är något problem med min hals:/
Ska ringa imorn och förhoppningsvis får jag en tid då!
Håller tummarna. Du får berätta hur det gått.
/Maria
Uppdatering! Jag fick en tid hos en läkare, berättade om det. Hon sa att det inte behövs streptokockerprov och de andra vanliga för halsfluss. För jag berättade att det var bara några veckor sen jag tog det. Och att jag ej har feber. Så imorgon ska jag ta blodprover.. så de ska kolla lite blodvärden mm. Jag berättar så fort jag vet svaren på dom. Så hoppas jag får svar snart!
Skriver här för att följa. Hoppas ni kan finna felet och att det är lätt att åtgärda.
Idag gick jag och tog blodprov, gick fort och bra. De tog för sköldkörteln och lite annat. Jag ska tillbaka till läkaren på tisdag.
#7 Tack för stödet Hera :)
Glömt att skriva! Jag var ju och tog blodprov, sedan kom jag tillbaka då sa hon att det var helt normala värden inget konstigt. Jag tog en odling i halsen för lite mer speciella sjukdomar och diagnoser. Så ringde dom från VC sedan och sa att jag hade streptokocker grupp g. Vilket är en mer speciell typ av streptokocker och fick kåvepenin som jag tar 3 st om dagen nu i tio dagar. Började lördag kväll med dom.
Men igår kväll blev min hals sämre ändå, fick vita svullna prickar längst bak i tungan och kändes äckligt o svälja osv. Ska ringa om detta imorgon. För blir det inte bättre måste jag tillbaka..
#9 Usch då, jobbigt när det inte blir bättre! Krya på dig!
#10 Ja.. konstigt att det bryter ut mer när man redan går på pencillin. Men annars kanske man får prova på ett annat pencillin. Tack!