Svälten i Afrika
Det är en fruktansvärd situation i Afrika nu med svält och krig.
Det finns en bild som figurerat på nättidningar nu några dagar som fastnat på min näthinna och det är den lille pojken i badbaljan.
Det är en pojke, stod det häromdagen, och hans kropp har glömt hur det fungerar att ta emot mat
Det är svårt att sätta sig in i hur illa människor har det i vissa delar av världen.
/Maria
Det är fruktansvärt! Tänk så många som lider här i världen. Saknar mat och vatten, något som de flesta här i Sverige inte behöäver oroa sig över.
Egentligen borde man varit där och sett allting, för att verkligen få in det.
Det går bara inte att föreställa sig att svälta.
Jag har varit inlagd några gånger de senaste åren för uttorkning och vet hur matt man kan bli men det är ju inte ens i närheten med vad dessa människor får uppleva och känna.
Här har vi problem med övervikt, vi äter för mycket, duschar i tid och otid och dessa människor har inte ens vatten att dricka
/Maria
Precis 
Det lär vara värre nu än på länge dessutom. Man kan inte göra så mycket, men vi har i alla fall skickat pengar till Unicef. För att ha gjort något.
Det är just det här med att man känner sig så maktlös.
Har också skänkt pengar.
/Maria
#5 Ja, det är ju i princip det man kan göra.
Jag har också skickat en lite summa pengar.
Det är hemskt, och det är inte mycket jag kan göra heller :/
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
En sak man kan göra, även om det inte hjälper dem i Afrika, det är att vara tacksam över det man har. Och inte gnälla så mycket. Då visar man i alla fall lite respekt för dem som har det sämre.
#9 Klokt Asta.
/Maria
#9 Ja det är sant! bra skrivet :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag mår så dåligt då jag tänker på sånt här. Kanske det låter egoistiskt, men jag måste slå det ifrån mej, för att själv må bra.
Om jag bara kunde skulle jag hjälpa alla människor som far illa..men det kan jag ju inte och jag försöker göra som du skriver, Asta. Vara tacksam och ta tillvara det jag har.
Kram från Sisa