Tranbärsdryck
Halloj! Har sökt som en galning efter nyttig tranbärsdryck, ingen massa socker och färgämnen som jag idag såg att det är i den jag köpt dvs.
Har ni någon aning om var man hittar bra tranbärsdryck? Ska försöka kolla runt i hälsokostaffärer i närheten, problemet är bara att de är så otroligt dyra!
Jokk säljer en tranbärsdryck men det är 11 % socker i och jag vet inte hur det är med andra sorter.
Tranbär i sig själv smakar oerhört surt så jag tror att det kanske kan vara svårt att hitta någon som är helt osötad.
Du kanske får plocka själv i år och göra dryck
/Maria
Jag har en anhörig som är diabetiker som hade ett sår under foten som inte ville läka. Han åt tranbär ett tag och såret är läkt nu!
#2 Ja, tranbär lär vara helt fantastiskt
/Maria
#2 Intressant! Tänk vad skönt att bli av med ett problem genom att dricka något nyttigt, och slippa massa mediciner och sånt!
#4 Ja, och han slapp amputation av foten 
#5 Wow!
Då får ja hoppas att mina öronbesvär och nageltrång ska försvinna nu då! Även om det inte känns så troligt!
B&Ps Tranbärsdryck är väl det närmsta "nyttiga" jag kommit. Den innehåller iof sötningsmedel (1%?), men inga övriga tillsatser. Säljs som koncentrat. Vi brukar köpa den i större mataffärer, typ Maxi.
_No way! Yes way!
#2 Kan magsår också botas av tränbärsdryck tro?
#8 Det vet jag inte!
#8 Magsår hjälper det nog inte mot men däremot urinvägsinfektioner.
Hälsokosten har tranbär i kapselform och då slipper man både socker och sötningsmedel men då drar också priset iväg.
#10 Har också sett de, de har ju drycker också men de är verkligen dyra! Har skaffat mig jokk tranbär nu, funkar alldeles utmärkt att göra smoothie på! :)
Hälsokostaffären har osötad tranbärskoncentrat som du blandar ut själv med vatten. kan du dricka äppelcidervinäger så kan du dricka detta :-)
Det är "friskt" i smaken utan socker eller sötningsmedel.
#10 Jag brukar använda Finneröjda ekologiska tranbärs dryck den innehåller 8,5 kolhydrater finns på Coop.
Medsamma jag haft urinbesvär har jag druckit tranbär och symtomen har försvunnit men enbart symtomen.Nu har jag en kraftig urinvägsinfektion och äter antibiotika.
Så gå inte för länge utan att kolla urinen.Vill inte ni skall få lika ont som jag hade.
" Var nära naturen - var när dig själv "
Finns torkade tranbär också. Brukar ha det i bröd och faktiskt bara äta rätt upp och ner.
Dessvärre är en hel del sötningsmedel tillsatt till de torkade. Ananasjuice och palmolja i en sort jag kikade på hos coop igår. Tranbär är ju rätt sura..naturligt det är väl därför.
#13 Tack för tipset :)
#13 Varsågod Hera! 
" Var nära naturen - var när dig själv "