jag orkar inte mera!
förra sommaren verkar var en barnlek jämfört med denna, då låg jag på gränsen till att få diabetes 1, hade urinvägsinfektion och järnbrist
i början av sommaren får jag veta att jag har förändringar i min livmoder efter ett cellprov
för 2 veckor sen får jag veta att min kk har klamydia och jag testade mej och jag är positiv. har ätit antibiotika
men jag är livrädd att jag är smittkällan, att jag har gått med det i minst 2 år.. att jag är stril
jag är så livrädd att inte få bära mitt egna barn, att känna lyckan när det föds och se det växa upp… jag är totalt gråtfärdig!!!
jag ska gå till gyn på måndag och se om man kan testa sig eller göra någon undersökning eller något.. jag kan inte gå med ovisheten att inte veta!!!
jag vet inte hur länge jag orkar med all skit… 13 års mobbning och nu bara en massa andra problem… problem som jag kanske aldrig kan bota!!!
*gråter*
jag önskar att jag kunde sticka härifrån, ta en paus ifrån allt och bara njuta av vad dagen erbjöd…
Det här kanske låter jättekonstigt, men problem uppstår o finns för att man ska lösa dem. Jag tycker absolut att du ska prata med någon om allt detta. Kanske en psykolog eller varför inte en väldigt bra vän som du känner förtroende för.
Jag vet hur det känns att inte kunna få bära sitt egna barn. Ibland accepterar jag det, ibland är jag rosenrasande varför just inte jag kan få lov att få ett enda barn. Då kommer sorgen.
Så det absolut bästa är att få lov att prata om det o ev. få en utredning om du ska till gyn.
Kramar om.
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
1# men hela mitt liv har varit ett rent helvete, jag orkar inte med det mera… jag vill vara lycklig utan att det hela tiden dyker upp en massa problem
visst, finns det adoption och liknande, men det blir ändå inte samma sak även om man älskar det
jag har pratar med mina vänner om detta, men dem är långt ifrån att skaffa barn och kan inte förstå mej riktigt
Mitt liv har varit ett rent helvete, med både det ena o det andra. Men jag fann en väg ut. Lite svårt att beskriva vägen ut, men det tog sin tid. Det finns en väg ut det är bara det att du behöver finna den med. 
Du är välkommen att PM;a privat om du vill.
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
#2 Vissa människor har en förmåga att råka ut för allt. Det kan tyckas väldigt orättvist och så jobbigt för dig.
Man kan få äggledarinflammation av Klamydia som då kan göra att man blir steril men äggledarinflammation lär du veta om du har haft eller har.
Försök att inte ta ut oron i förskott men det kan vara svårt….jag vet av egen erfarenhet.
Eftersom du har haft så mycket besvär innan så försök att tänka positivt att nu är det slut med all otur
Lättare sagt än gjort förstås.
Jag håller tummarna för dig.
/Maria
3# tack så mycket <3
4# jag fick veta idag att jag kanske inte är smittkällan :D:D ett av mina ligg har tydligen haft problem en längre tid som han inte tänkt på att kolla upp. så han hade kondylym? könsvårtor på svenska samt bakterier i urinröret. så han har med fått tabletter. så jag hoppas det är han som smittat mej :P
jag ska höra med mitt ex med, om jag nu får svar ifrån honom, annars får jag höra med hon på hudmottagningen.
livet känns genast ljusare :D
#5 Vad skönt att du känner dig bättre.
Detta ska gå bra ska du se
/Maria
Men kondylom och klamydia är väl helt olika saker? 
7# ja det är det, men han har nog båda. han fick bekräftat att han hade kondylom hos läkaren och bakterier i urinen. så han är nog smittkällan. mejalde mitt ex igår, bad honom höra av sig om han var positiv för då är det ju jag typ, men just nu verkar det inte vara jag
#8 Okey, håller tummarna på att det inte är du :)
9 och 10# Tack, det värmer i <3 :D
lovar att bli nogrannare med att kolla mej samt använda kondom oftare *oskyldig*
#11 Ja, kondom är ju verkligen bra att använda. Då slipper man den här oron som du nu går och har gått igenom. Och att kolla sig regelbundet är ju också bra för alla inblandade :) Du kanske behövde detta som ett "uppvaknande" ;)
12# jo, faktiskt så tror jag det med. kanske det var ett tecken på något? gud jag vill kunna se in i framtiden

# 13 Det är nog bäst att inte veta vad som väntar en framöver. Tror att det många gånger skulle va urjobbigt att veta att olika saker kommer att hända.
Allt från olyckor, sjukdomar men även roliga saker.
Vet man om det innan så är ju den spontana glädjen borta.
Sen är livet alltid lättare att leva om man visste om hur man skulle göra i vissa situationer.
Men jag tror att man lär sig av de olika saker man går igenom och är en starkare människa efteråt.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Åh vad duktig du är som tar tag i detta
.
När jag är inne i en svacka eller haft en piss-dag, så försöker jag leta efter te positiva saker från dagen som varit.
Tex, att jag fått sol på mej 
-att jag ätit god mat
-att jag andas djupa andetag & fylla kroppen med syre
Skickar en styrkekram till dej 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja det gäller att Lära sig av sina erfarenheter.
tack för allt ert stöd
med 80% säkerhet kan jag säga att jag inte är smittkällan. min loverboy som jag känt i 6 år har länge haft besvär, vet inte om jag sagt dett ainnan men tål att upprepas. han kollade sig och hade klamydiga och könsvårtor
en kille jag ar med innan loverboy har inte klamydiga, vilket han borde ha fått då vi haft sex ett par gånger
lättad
#18 Det heter klamydia ;)
Det var ju skönt för dig. Och du har haft tur som inte fått vårtor! Har en kompsi som har det och det kommer tillbaka mellan varven och är ju inget charmerande om man säger så.