Aceton i ögat..
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag råkade sippra aceton (med olja) över min mammas huvud (det var inte med flit, jag sträckte mig över hennes huvud med, dumt nog, en öppen acetonflaska och märkte inget förrän hon började skrika och säga att ögat sved) och så fort hon började skrika så tog jag papper oc dränkte det i vatten och började smeta det över hela ögonlocken och hon sköljde också sitt öga med vatten (inte så länge dock).
Vill också påpeka att hon är berusad så hon sa helt dumma saker sen efteråt.
Jag övertalade henne att det var en olyckshändelse och jag sa förlåt, hon sa "jag tror på dig", men sen efter en stund så börjar hon säga att jag gjorde det med flit och försöker döda henne?
När hon låg i sängen och anklagade mig för att jag försökte blinda henne så tog jag ögondropp ur medicinskåpet (Isoptoplain) och droppade 2 droppar i hennes öga.
Vad ska jag göra nu? Just nu så är hon helt tyst och sover (hon har gjort det i ca 20 minuter nu), men vad ska man göra härnäst?
Mamma kommer såklart att anklaga mig sen att jag gjorde det med flit när hon vaknat men det får jag väl stå ut med för att jag vet ju själv vad som hände.

Spolade ni ögat ordentligt? Jag tycker att du ska ta kontakt med sjukvårdsrådgivningen och höra. Det är ju starka medel så det kan behövas läkarbesök för att avgöra ev. skada.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Min första reaktion är "Flytta hemifrån"
Såg sedan att du är ganska ung men du ska inte behöva leva med en mamma som dricker och dessutom vara rädd att hon ska anklaga dig när hon nyktrat till.
I detta fallet så är jag mer bekymrad över dig än din mamma faktiskt.
Har hon sköljt ögat och du har gett henne ögondroppar och hon somnat så tror jag det ordnar sig.
Däremot hoppas jag att du har stöd från närstående eller någon i skolan. Om inte annat så försök att få hjälp från någon.
Lycka till.
/Maria
#2 Tack för din omtanke
Jo vi har kontakt med Soc och mina nära och kära vet om det här med mamma, det har pågått ett tag så jag kan hantera det hyfsat iallafall 
Jag tog tjuren i hornen och gick in till henne (jag blir alltid jättenervös och rädd när jag gjort något dåligt) och jag sa förlåt osv, jag öppnade båda hennes ögon och det ser bra ut. Hon sa "Det blir bättre imorgon" (halvt sovande så det var mummel typ), så det är nog ingen fara.
Aceton fräter ju inte utan det irriterar bara ögat, men om det svullnar upp eller något imorgon (även fast det ser bra ut nu) så säger jag till henne att kontakta vårdcentralen eller liknande. Jag håller er uppdaterade 
Vad bra att du har stöd i din situation. Det är viktigt att du förstår och inte skuldbelägger dig själv för att din mor dricker, det har hon valt själv. Dessvärre är det rätt vanligt att man blir väldigt utåtagerande och paranoid som du beskriver att hon är, när hon säger att du gjorde det med flit och försökte döda henne. Slå dövörat till när såna harranger kommer, det är alkoholen som pratar.
Jag skulle också bli nervös och må dåligt i din situation, jag är livrädd för berusade människor.
Men angående ögat så verkar det ju ha stillat sig, som du säger håll koll så att det inte blir värre.
#4 Tack för omtanken du också
Det värmer!
Ja, jag ska hålla koll på ögat, imorgon så ska hon till tandläkaren (halvt berusad antar jag eftersom att hon varit det i flera dagar nu, kanske t.o.m 1½ vecka) och hon kommer nog förhoppningsvis blivit bättre i ögat och ingen svullnad har uppstått.
#5 Vad bra att ni har kontakt med soc och att andra nära och kära vet om…
Hoppas din mammas öga är bättre idag så du slipper få skäll.
/Maria
Idag så ser ögat bra ut, och hon ser normalt också. Hon har inte sagt något nu när hon nyktrat till men hon har inte klagat iaf 
Imorse så var hon fortfarande dåsig och jag gav henne ögondropp och då så sa hon "Låt mig se på den först så att du inte försöker ha ihjäl mig igen"…
Oh well! Det har gått bra annars 
Vad bra
/Maria