Tog ambulans till systembolaget.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En äldre man har satt i system att tydligen ta en ambulans till systembolaget! Mannen har vid ett flertal gånger ringt larmtjänst och klagat på bröstsmärtor. Men då ambulansen kommit in till Sveg har mannen blivit "frisk" och satt sig upp på båren för att sedan kliva av. Då mannen kommit ut ur ambulansen har han raskt gått in på systembolaget för handla, och sedan vidare in till tobaksaffären.
Nu är mannen anmäld för falsklarmning.. Visst tycker jag det är helt rätt att han får en anmälan på sig, detta även för hans egen säkerhet. En av de gånger kan han ju vara sjuk på "riktigt" och en ambulans kommer. Men ärligt ska jag erkänna att jag fick ett gott skratt åt hela historien..
Läs vidare gärna på länken där artikel finns Klicka här
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Nöden har ingen lag, haha
Fast visst är det berättigat att han ska bli anmäld.
Det är ändå skönt att läsa att ambulanserna faktiskt gör utryckningar även i tveksamma fall. Det har ju stått om så många andra hemska fall där ingen ambulans kommit.
Det är ju så här det ska fungera egentligen. En undersökning på plats med EKG och liknande kanske skulle gjort att mannen inte fick åka med.
/Maria
Fanns det någon källa? Länken funkade inte.
#2 Klart det fanns en källa. Länken okey att klicka på. Missat något på vägen.
#3 Funkade inte för mig först men nu gör den det, tack,
#4 Det är jag helt med på. Jag gjorde något fel, men uppdaterade länken,
Jag öppnade aldrig länken för jag hade läst om honom innan
/Maria
Men nu funkar den om någon vill läsa. medde var slarvig då hon gjorde länken..Sorry.
Men hur som helst så instämmer jag med dig i bumleboo om "friåkaren" i ditt inlägg. Tänk om det skulle bli en riktigt hjärtinfarkt för han och ingen räddning kommer..Men samtidigt ett bustroll till fabror..
Ja, han har säkert gjort sig en otjänst. Han kommer med all säkerhet att få svårt att få en ambulans i framtiden
/Maria
Undrar om han fick åka färdtjänst hem sedan
Vore det dessutom inte lättare att bara ta en buss eller en cykel eller en promenad till systembolaget?
Tycker det borde gå smidigare än att först ringa, sedan invänta "taxin" och därefter få hjälp in i den för att sedan hålla koll på när systembolaget närmar sig. Det är ju bara att traska ut till busshållplatsen och ta bussen en bit om man nu inte rentav väljer cykelturen. Färre steg i ledet den vägen. 

Hur är det kostar inte ambulansen där? Här kostar det 150 kr att åka ambulans det kommer räkning hem sen.
Nu vet jag ju inte vad bussen skulle kostat men han har säkert gjort sig själv en björntjänst genom att ropa "vargen kommer" lite för många gånger.
När han verkligen behöver en ambulans kanske det blir svårt.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!