Ja jag vågade ringa
Har ju länge haft problem med min mage och tarmar och inte riktigt våga ringa för jag har gjort undersökningar men som inte visat något. Men jag tog mod till mig idag efter att det blivit värre (för hundrade gången) den senaste veckan. Jag fick en tid i nästa vecka.
Sköterskan jag pratade med trodde att det var maten men det återstår att se. Jag får akut ont i magen och sen är det akut till toan för att tömma och det redan innan jag ätit något direkt på morgonen.
WX5. Det var bra gjort-o ringa..För det kan väl inte anses normalt o behöva springa så till toan.
Men det kan ju vara så också att du äter något som du är extra känslig mot…
Hoppas att du nu får en bra o intresserad läkare.
Lena.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Tack. Ja sköterskan trodde antingen mjölk eller laktos för många kvinnor (tydligen som hon sa) kan bli känsliga med åren men jag har haft problem sedan tonåren. Jag hoppas iaf att det kommer fram några svar. Säkert en massa provtagningar.
En fråga: Kan jag testa en mjölkfri kost innan läkarbesöket eller blir det fel i testerna (om det blir några) om jag inte ätit/druckit mjölkprotein.
Hoppas du får rätsida på din mage nu.
/Maria
Tack, det hoppas jag med. Känner stort hopp idag och sprudlar av gläjde. Bara jag inte blir besviken nästa vecka.

Jag tror att du ska äta som vanligt tills du har tagit proverna. Det kan visa falskt negativt om du har uteslutit t.ex. mjölk ett tag.
Så försök stå ut tills nästa vecka.
Bra gjort att ringa!
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Ja det var det jag misstänkte att det kunde ev visa fel. Jo jag får stå ut. Har jag stått ut i flera år så klarar jag nog en vecka till. Tack!
WX5..ja en vecka är ju inte så långt som några år.
Bara det att den veckan kan kännas som väldigt lång.
Lycka till.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Ja precis. Den känns oerhörd lång just nu.