Hjärtstartare på tåg
SJ har beslutat att utrusta alla SJs tåg med hjärtstartare. Till hösten börjar hjärtstartare att placeras ut i SJs tågflotta. Det blir allt vanligare att installera hjärtstartare i miljöer där många människor vistas. En hjärtstartare kan vara skillnad mellan liv och död för en person som får hjärtstopp. SJ börjar med installation i alla X2000
Tycker jag låter bra.
Sen hoppas jag att många får lära sig o använda den..
Bra tänkt av SJ.
Lena.P är jag i verkliga livet.

Jättebra.
I den Reumatikerförening jag är med i har vi i styrelsen bestämt att köpa in en hjärtstarter för att kunna ha den vid dels badet men även andra tillfällen. Så i början av hösten ska vi ha genomgång med i första hand de som är badledare och vi i styrelsen. Det kommer säkert bli flera så småningom men vi måste ju starta nån stans.
Det har inte tack och lov inte inträffat nåt och med denna blir ju riskerna mindre.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Kan behövas med tanke på hur upprörda folk blir när tågen inte kommer i tid!
#3 Haha, tänkte precis detsamma. Man kan ju få hjärtstopp för mindre.
Tänker på alla som suttitt i värmen också när det varit långa stopp i tågtrafiken.
Jättebra att detta införs lite här och var och att fler och fler människor lär sig HLR.
/Maria
Mycket bra att det kommer ut fler och fler sådana.