OT-tråd
Tänkte att vi kunde ha en OT tråd där vi kan skrva vad som helst.
Gnälla, vara glada, tala om vad vi ska göra, tankar och funderingar i största allmänhet
/Maria
Trots solsken är jag jättesur för att det är andra dagen i rad som jag inte fått min morgontidning trots att jag ringde igår.
/Maria
Fick ett tråkigt samtal igår som fick mig att trilla ner till botten av stegen igen när jag precis börjat ta mig upp. Försöker sysselsätta mig med saker jag brukar tycka är roligt för att se om jag kan intala mig själv att det faktiskt ÄR roligt. Har byggt ett planteringsbord, nu ska jag bygga någon slags hylla att ställa alla mina planterade pelargoner på.

Solen skiner och det verkar skönt ute. Barn på gården är redan ute och leker. Själv tänker jag ta elrullstolen och ut för att fota. Funderar på fåglarna vid Lötsjön i Sumpan
#2 Vad tråkigt Asta. Fint planteringsbord i alla fall.
#3 Du får gärna lägga in några foton efter utflykten.
/Maria
Det blev ingen. Jag somnade hemma med katterna bredvid
#5 Det var väl inte så dumt det heller.
/Maria
Har jobbat hela dagen, visserligen på ett ställe jag trivs superbra på, men 10-22 en lördag blev lite väl mycket. Dock satt jag så länge för att slippa åka in imorgon, s¨å på det sättet är det väldigt skönt. Dessutom var det ju kallt ute ikväll! Funderar starkt på att dra ner en kudde från loftsängen, fixa lite saft, sätta på en film och kura under en filt i soffan.
#7 Jösses, hade ni kallt?
Här ser ut att bli en solig dag i alla fall (Göteborg). Det skulle bli sämre enligt rapporterna men det är ju kul att de har fel när det gäller solen ibland.
Just nu så har vi satt igång vårt lilla vattenfall i trädgården och jag gillar det porlande ljudet. Det gör inte min man så vi har satt på timer så att det är tyst på natten
/Maria
#8 Jag tyckte det i alla fall på kvällen kring 23.30 då jag åkte hem, efter ett besök på Max. Sen kan ju det faktum att jag var trött också påverka. Somnade nämligen i soffan en bit in i filmen. 
#8 - ett litet vattenfall skulle jag också vilja ha! Eller en liten fontän. Låter fint i eran trädgård.
I dag ska jag göra så mycket så det blir inget gjort. Hoppas ni får en skön dag.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ett porlande vattenfall skulle jag också vilja ha i trädgården. Jag har bara ett i badrummet..porlar dygnet runt! 
/Maria
Vattenfall är stämningsfullt.
Efter att haft ångest sen i måndags så har den lättat idag.
#15 Vad skönt
/Maria
Ja det är skönt. 
Ont i munnen. En tand har gått av
Usch, jag tycker synd om dig.
/Maria
Ajaj. #18

Tack. Jag har fått tid på måndag. Problemet är att jag använder Waran
Om två timmar ska jag på kalas och jag är riktigt nervös.
Har varit hemma allt för länge
Minsta lilla småsak blir som ett äventyr.
/Maria
Det är i alla fall spännande
Du får berätta sedan hur du hade det
Jag ska ju mer eller mindre premiärdricka vin så jag kanske inte kommer ihåg, hehe
/Maria
Låter gott - hick
Haha, nä, jag ska ta det väldigt försiktigt. Vill ju inte göra bort mig innan jag börjar jobba igen
Då kanske jag inte får komma tillbaks.
/Maria
Ha det nu riktigt trevligt och koppla av
Tack
/Maria
Ha det så trevligt.
#30 Tack
/Maria
God morgon till en förhoppningsvis härlig och trevlig lördag. Hoppas ni får en bra dag (gäller även den festande damen).
Vaknade nu i natt och kunde inte somna om så jag satte mig här.
Här skiner solen på en klarblå himmel. En liten svag bris och grenarna rör sig. Det kommer att bli en lugn dag idag - tror jag
Sköt om er
Här är det mulet och vi hoppas att regnet ska hålla sig undan eftersom vi sätter upp nya panelbrädor på en bit av väggen och gärna vill få det klart på den biten.
Själv vaknade jag med migrän idag, fått den att släppa med två doser zomig nasal.
Sitter och kikar på alla fågelungar som finns i trädgården. De är så söta!
#35 Hade tre uttag kvar på recept av Zomig nasal som visade sig hade gått över tiden när jag skulle hämta i fredags
Usch, jag får hålla bättre koll.
/Maria
#36 - jag har inte ens blivit färdig att gå till doktorn för att få ett recept så jag shoppar till fullpris. Dyrt som guld ungefär.
#37 Ja, men guld värt emellanåt
/Maria
#38 - absolut!!! När man vaknar och knappt vågar röra sig för det gör så jäkla ont så hade man varit beredd att betala ännu mera!
Vart försvann solen? Jag som planerat att rulla till Hagaparken och titta på folk. Får väl sitta hemma istället och titta på film.
Sköt om er
Aaaj. Jag har gjort något med låret när jag satt på huk i någon minut eller så. Min kropp tål verkligen ingen belastning längre.
#40 - den kom nog hit! Vi har sol idag faktiskt. Än så länge, det förutspås regn.
#41 - usch sån är jag också just nu. Måste bara börja träna. Men ska börja ta hand om mig själv nu igen.
#42 Ja vi borde börja träna. Jag som börjat cykla med barnen.
#43- ja - det är en bra början. Jag brukar vara duktig på att träna lite lagom, men har inte tränat på länge och det känns verkligen! Ont överallt så fort man gör något och väldigt dålig ork. Men jag ska också börja igen!
Ja det är jobbigt att träna för jag har som du ont så fort jag tränar eller anstränger mig.
#45 - ja - det blir ju lätt en ond cirkel det där. Ju mer otränad man är desto jobbigare är det att komma igång och desto lättare att lägga av igen. Det gäller verkligen att vara envis i början så att man kommer över tröskeln. Och så inte ta i för mycket utan öka på efter hand.
Ja precis. Håller med dig i vart enda ord. 
Bah-funderar på om vi ska köpa hund eller inte! Jag har blivit sjukskriven några veckor och tillsammans med semester så kommer jag att vara hemma åtminstone tio veckor vilket skulle räcka att vänja hunden vid att bo här.
Men vi måste vara säkra. Oj vad svårt!!!
#48 Det låter ju hur trevligt som helst
Inte att du är sjukskriven för det kan du sannerligen behöva utan det här med hunden.
Hur har ni tänkt sedan? Hunddagis?
/Maria
Idag är det besök hos tandläkaren som gäller

Lycka till.
Lycka till och säg till att tandläkaren ska vara snäll mot dig Leffe
/Maria
#49 - skaffar vi en så blir det hunddagis. Men det som varit problemet har ju alltid varit att man behöver enlång tid med dem hemma först. Samtidigt velar vi fram och tillbaka. Kan vi tex göra det här fönsterbytet ordentligt i sommar om vi skaffar oss en valp? De behöver mycket uppmärksamhet i början.
#54 Ja, det är ju nästan som att vara "mammaledig" när man skaffar hund.
/Maria
#55 det är ju den tiden man har att prägla dem. Och jag undrar liksom hur mycket uppmärksamhet tar det från vad vi har att göra här hemma? Vi måste ju fixa med fasad och fönster på huset. Samtidigt som det hade varit kul med en hund. Ja du ser - vilket velande.
#56 Ni har inte varit inne på tanken att skaffa en vuxen hund?
/Maria
#57 - vi har haft sådana funderingar också, men jag vill i så fall inte ha en som är mer än kring året och jag har inte hittat någon sådan mer än i riktigt stora hundar och det vill vi inte ha. Blev dock väldigt upprörd igår när jag såg någon som ville sälja en hund som var tio år. Det gör man bara inte.
#58 Nej fy, hur kan man göra så?
Du menar att det är vanligare med stora hundar som omplacering? Det hade jag ingen aning om men jag har i och för sig inte kollat heller
/Maria
#59 eller så försvinner de mindre fortare. Jag tycker i vart fall så när jag sitter och letar. Nu har jag ju inte letat i flera år eller så så jag kan ju inte säga vad som är vanligast om man slår ut det över tiden. Men kollar man tex blocket så verkar stora hundar vara vanligast. Har också kollat hundstället här i stan som omplacerar hundar och där är också bara stora hundar.
Vi vill helst ha en mellanhund. En stor hund är besvärligar om man ska ut och resa och vi vill ha en som ska gå att ta med sig relativt enkelt. Jag vet för jag har haft båda delar och hur mycket jag än älskade vår schäfer så var han stor.
#60 Har du någon favoritras?
/Maria
#60 - inte egentligen. Men jag gillar de jag haft. Jag har haft en schäfer - fantastiskt trevlig ras, men han var stor och jag vill nog inte ha en igen. Och så hade jag en blandrashund en gång som var väldigt trevlig och han var en blandning mellan shetland sheepdog och cockerspaniel. I humöret var han dock mest som en shetland så det är en ras jag funderar på. Sedan gillar jag pudlar, de är smarta och fäller inte. Jag vill dock ha en hund som jag kan träna med, älskar att lära dem tricks och träna med dem.

Ska om två timmar på ett läkarbesök och diskutera eventuell medicinering för min ADD. Känns skönt att man har kommit så pass långt, då kanske jag snart klarar av att göra saker som kräver lite mer av mig också. De senaste åren har varit hemska.
Så jag är lite nervös faktiskt 
#63 - lycka till! Förstår att du är nervös även om det är efterlängtat.
#63 Håller tummarna för dig.
Det kommer säkert att gå bra.
/Maria
Bah - nu har nästan bestämt oss för att köpa hund. Nästan.
Idag har jag ont i munnen. Tandroten, efter den avbrutna tanden, satt kvar fastväxt i benet. Tandläkaren höll på för att få bort den och lyckades till slut. Tandköttet är nu sytt med flera stygn
#67 - men den är färdig i alla fall. Kan dröja ett tag det där onda. Drog ut en visdomstand en gång och förstod på tandläkaren att det varit lite svårare än hon egentligen klarade av, men då fick jag ett rejält hål och hade ont ett tag efteråt. Men det går över.
#67 Håller med Asta. Det går över men det är skit så länge det håller på.
/Maria
Nu ska jag göra ett besök i vampyrernas näste
#70 Du kunde kommit till mig. Jag älskar att ta blodprov (och så är jag ganska bra på det också)
/Maria
Tack för erbjudandet. Det gick bra ändå och jag klarade att rulla hem också
Vad skönt. Nu är det gjort.
Själv har jag ingen särskilt bra dag ännu. Huvudet dunkar och jag mår lagom illa. Inte värre än att jag kan skriva här men jag ska nog lägga mig en stund snart.
/Maria
Här är en trött en. Sitter och spionerar på flugsnapparholken som vi har utanför fönstret. Mycket spännande. Men jag missar säkert ungarn i år också, det har jag gjort vartenda år. Blåmesungarna och talgoxungarna stannar kvar i trädgården ganska länge, men det verkar som att flugsnapparna bara försvinner.
Ja ta det lungt
Slog nytt rekord i eftermiddags. Var till terroristen (tandläkaren) och det tog bara två minuter innan assistenten insåg att hon var oönskad i rummet och försvann.
Och nej, jag har inte tandläkarskräck. Jag har ett kontrollbehov samt behov av att kunna samarbeta med folk på mina villkor i dessa situationer. Är därför väldigt skeptisk till de flesta, utom möjligtvis en person som gärna får vara assistent fortsättningsvis. Att sen resan dit tar cirka 2-3 timmar med tåg (20 mil skiljer) gör ingenting, att byta till en ny och okänd terrorist gör jag inte i första taget. Vem vet hur den är?
Kan bara konstatera att det regnar ute. I kväll ska jag på födelsedagskalas
Här regnar också men jag ska inte på något trevligt kalas och förgylla kvällen med.
/Maria

Jepp, regnar gör det och det är väldigt synd! Hade behövt ta en promenad med en liten gnällspik, men ja, det regnar! ;(
Liten är både trött och så gissar jag på att två tänder är på g. Så det är inga glada miner här direkt 
Det var soligt i morse men nu regnar det.
Imorgon ska vi åka och titta på en valp! Så får vi se om vi bestämmer oss för hund eller inte.
#82 Asta, det går väl inte att bara titta på en valp
/Maria
Menar du att det inte går att låta bli att köpa? Vi får väl se, jag kan vara ganska hårdhudad ibland. Och vi kan inte få hem den imorgon i vilket fall som helst. Blir det köp så blir det leverans den 29 juli.
29 juni skulle det vara
#83 Ja det var så jag tänkte
/Maria
Oki doki. Nu har vi tingat hund. Tiken var trevlig och valparna verkade orädda så vi bestämde oss. Så om en och en halv vecka flyttar den här lille hem till oss.

Haha, jag visste det
GRATTIS
Vilket liten söting. Vad ska han bli när han blir stor? Ser nästan ut som en Shetland sheepdog?
/Maria
Han blir större än så. Det är en Collie. Just nu är arbetsnamnet Gandalf, vi får se om det blir så i fortsättningen också.
En liten närbild också. Inte lätt att ta bilder, de var inte stilla en sekund.

Åh, det är en Collie
Då blev det en ganska stor hund i alla fall. Vilken otroligt vacker färg får jag säga.
Sååå avundsjuk jag blir. Det är så underbart att få hem ett litet djur.
/Maria
Ja - vi gick från en mellan till en större. När man vill få tag i en hund lite snabbt så får man gå efter utbudet också och vi konstaterade att vi gillade egentligen lite större hundar också så det här blir nog bra.
Färgen heter Blue Merle. Inte något jag kände till, men när jag började leta så fastnade jag för den färgen och det var jättekul att vi kunde få tag i en med just den färgen. Annars hade vi tagit en annan, så noga var det ju inte.
#89 Jag dööör så söt. Den lille goe pälslösa magen. Hur många veckor är han?
/Maria
7 veckor nu.
Lille Plutt.
Gandalf var en fint namn tycker jag. Majestätiskt som passar på en vacker vuxen Collie.
/Maria
Och så kan det passa på en grå långhårig hund.
Gandalf grå (som sedemera blir Gandalf den vite)
Han kanske blir vitare på äldre dar.
/Maria
De brukar ju vitare i alla fall.

Vad söt han var! Tyckte verkligen att han var lik en sheltie i #86, de kan ju också ha den färgen =)
#98 -visst är den lik en Sheltie. De är ju superlika i den åldern. Men efter ett tag kommer den allt att bli större.
Låg i sängen till klockan 13 idag. Hade ingen lust att gå upp då det bara smattrade mot fönstret
Vad skönt att ligga i sängen till 13. Skulle gärna gjort det men gick upp vid 8 för att dra till jobbet. Har tänkt jobba någon timme till, men det går inte så fort idag. Tankarna svävar åt lite andra håll ibland.
Gick upp då för en av katterna tyckte det var dags för mat. Tänk ouppfostrade katte
Du får uppfostra dina katter bättre Leffe. Lära dem att frukost servaras fram på eftermiddagen
punkt slut.
/Maria
Asta Grattis till valpen! Jättefin!
#105 - tack, ska bli så kul att få hem den.
#106 Kan jag tänka mig
Väntar mig lite bilder sen!
#107 - ingen risk, kommer inte att kunna låta bli.
#106 Du får skapa en "Gandalftråd" sedan
/Maria
Grattis Asta..han är verkligen söt!
Jag är säker på att Du kommer att bli en lycklig Collie-ägare..att vara älskad av en hund, är verklig hälsa.
Ser också fram emot en Gandalftråd! 
Lycka till!
Gandalf tråd får det bli - en annan OT tråd.
# 111 Så bra! 

Nyss blev jag bara sådär helt plötsligt barnledig. Bebis åkte med pappa till jobbet =)
Så undra vad jag ska hitta på idag? :P
#113- härlig känsla.
Här skiner solen och jag borde gå ut och jobba lite innan regnet kommer. Men å andra sidan borde jag baka bröd också. Eller kanske inte göra något alls? Svårt att välja.

Varför är det så svårt att skilja på mitt och ditt? Denna dagen blev också förstörd..
Nu håller mina två gubbar (sambo och son) på att inviga vår nyanskaffade husvagn. Efter midsommarfirandet i kväll så ska de tillbringa natten i den. Jag och dottern föredrar vanliga sängen så vi sover i huset. Spar husvagnssovandet till semestern.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
#115 Har du blivit bestulen?
#116 Så kul med ny husvagn
/Maria

#117 Ja, vi fick inbrott i bilen.. Pengar, mobil, körkort och andra smågrejer blev tagna. Bilen gick självklart sönder också -.-
Men idag är det en desto roligare dag, bebisar är på väg! Min syster som väntar tvillingar har åkt in till förlossningen =)
Hon har redan en son på snart 1½ år, och så har vi min bebis på 7 månader, och så kommer det två små till nu. Så det blir väldigt tätt med bebisar och de 4 kommer ha det jättekul senare i livet :D
#118 Jösses vad ungar det kommer bli
Tråkigt med inbrottet.
/Maria

#119 Verkligen, sen får man ju inte glömma alla kusiner som är 5 st och är i åldrarna 4-12 år.
Mamma har många barnbarn och då har en syster inte ens fått barn ännu :P
Stor familj =)
#120 Som med all säkerhet kommer att bli ännu större
/Maria
Trist att bli bestulen! Fast hellre i bilen än i bostaden i alla fall. Om man ska försöka se det positiva.
Här håller vi på att valpsäkra huset. Rulla ihop mattor, lyfta upp sladdar mm. Ändå kommer vi garanterat att ha missat något.
#122 Åh, det var länge sedan sist och jag minns att det var så roligt. Spänningen med väntan är nästan som att få barn
/Maria
#123 - ja nu längtar vi faktiskt riktigt mycket. Det kändes inte så länge med en och en halv vecka när vi var där, men nu känns de dagar som är kvar som en ganska lång tid. Men på onsdag kommer den.
Kanske dags för en ny tråd då denna är så lång? 
#125 Rätt av dig. Ska ordna det snart.
/Maria

Är med i en designtävling på nelly.com, det skulle vara jättekul om ni röstade på klänningen som jag har designat, om ni tycker den är fin! Sätt fem stjärnor och rösta, varje röst betyder mycket! : http://nelly.com/se/designyourdress/?obj=12YZgV46j2men0gO9SHQd8W9z1sHlwXcmwzGFsCohmHKmnWi6byW#Gallery
Rolig tävling där man kan vinna fina priser, designa klänningar ni med!
Låser denna tråd då den börjar bli lång och därmed långsam. Den nya tråden finns här