Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: allmänt-övrigt
Läst 16725 ggr
Miowi
0

Dålig i magen av alkohol

Alkohol är inte bra, det vet jag. Jag dricker aldrig stora mängder utan kan bli något glas vid trevliga stunder, ändå blir jag alltid dålig i magen dagen efter. Finns det något sätt att förhindra detta, eller åtminstone mildra symtomen? Förutom mycket vatten..

[Asta]
0

Låta bli. Man kan ju också kolla om det är någon speciell alkohol. Kanske man reagerar olika för olika alkohol. Själv reagerar jag olika på olika sorters rödvin.

Maria
0

Min son blir alldeles snuvig och "igenkorkad" av vissa rödviner och det behöver inte vara stor mängd. Han tror det är någon slags allergi.

Mycket vatten dricker man ju i avseende på att slippa att bli bakfull.

Jag har väldigt svårt att se att en liten mängd alkohol skulle få dig dålig i magen om du inte är extra känslig.

Har man druckit stora mängder och är riktigt bakis så är däremot inte diarré ovanligt och kräkningarFlört

/Maria

[Asta]
0

#2precis som jag då! Alltså blir täppt i näsan av vissa rödviner.

Maria
0

#3 Haha, då ska jag tala om för honom att han inte är ensamSkrattande

/Maria

Halvdansken
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag kan också bli "snuvig" av vin, men det skiftar lite. Det är inte alltid.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Karmatarerskanise
0

Många har allergi mot rödviner, eller i alla fall vissa sorters. Det var ngt i rödvinet som framkallar det.

Michaela-N
0

Av sämre viner kan man blir lite snuvig.

Låter kanske konstigt att jag som är 13 år har sådana erfarenheter men min mamma blir också snuvig och täppt i näsan när hon dricker röda viner av sämre sort…typ

Maria
0

#7 Fast det är inte bara sämre viner när det gäller min son. Han har börjat kolla om det kan ha med druvsort eller annat att göra.

/Maria

[Asta]
0

#8 - det är samma sak med mig. Det kan vara hur fint vin som helst.

Det är likadant om jag är stressad och har nära till migrän, då kan ett glas rödvin från någon viss druva skicka en rakt åt pepparn. Och där har verkligen druvan betydelse.

Karmatarerskanise
0

Det har inte med sämre eller bättre viner att göra, då det är något i röda druvor som kan framkalla allergi.

[Tassy]
0

angående just rödvin och allergi så rekommenderar jag att ni läser följande:

http://www.systembolaget.se/Alkohol-och-halsa/Fakta-och-forskning/Allergisk-mot-vin/

Karmatarerskanise
0

#11 Bra länk Glad

[Tassy]
0

tack Glad