Kraftig nackspärr.
Ja vad gör man åt det? Jag köpte värmeplåster på Apoteket men jag vet inte om dom har hjälpt så värst mycket.
En jobbarkompis frågade om jag visste att jag skulle värma, för ibland ska man ju kyla… Hm, jag bara antog att det skulle bli bättre av värmen. Någon som kan ge mig ett råd, jag orkar inte ha så här ont.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hm, kanske borde ringa vårdc då… Han kännt mig svag/trött i armen på samma sida jag har ont i nacken. Ger det tills i morgon och ser om det blir bättre. Tack för länken! Någon som vet om jag ska undvika kyla?
Drag tror jag du ska undvika men kollar man på andra länkar så står det på vissa ställen att man kan köra med isblåsa.
/Maria
Du får prova om värme eller kyla passar dig bäst. Det du får tänka på är att värme mjukar upp muskulaturen, men ökar även blodcirkulationen och har du inflammation i musklerna så kan det förvärras. Kyla dämpar inflammation men kan göra musklerna ännu stelare. Så det är på två vis med bägge metoderna.
För min del fungerar det olika ifrån gång till gång, jag har nackspärr ganska ofta.
Samma sak gäller med massage, det kan mjuka upp, men samtidigt förvärra eventuell inflammation. Prova försiktigt och lyssna på kroppen.
Jag har utvecklat förmågan att "se" människan likt ett hologram i tre dimensioner. Den jag "ser" kring din nacke är att ett besök hos en kiropraktor skulle göra dig gott eftersom din nacke är otroligt spänd och dessutom väldigt sammanpressad. Det var inte enkelt att förklara det här men det är som att din kropp och din hals är väldigt ihoptryckta. Det ser ut som om du har konstant smärta i nedre fjärdedelen av din ryggrad, denna smärta strålar även ut frår ryggraden och ut ovanför din högra höft och där känner du av denna smärta. Eventuellt är smärtan så stark att du inte längre känner smärtan.
Min rekomendation är att du söker hjälp snarast för att få detta justerat av en kiropraktor även om det inte löser problemet på sikt så är det åtminstone en temporär avlastning för dig. När du sedan är redo att gå djupare med detta kan du välja den vägen men just nu räcker det råd du först fick.
-Kent Asp-

#5 Vet du hur läskigt det var att läsa ditt svar?! Jag har en kronisk inflammation i höften pga snedbelastning… höger sida. Ofta ont i ryggen fast då i mitten av övre delen.
Jo jag kan tänka mig vilken reaktion det ger eftersom du inte är den första som reagerar =)
-Kent Asp-