Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettalternativmedicin
Läst 7686 ggr
Mitralis
0

Blir öronljus gamla?

Hittade öronljus som jag köpte 2001 och nu undrar jag om jag vågar använda dom.
Tror ni att dom fungerar fortfarande, eller ska jag köpa nya?

Maria
0

Det står ingen utgångsdatum på dom?

Kan du inte testa ett och se hur det fungerar?

/Maria

Mitralis
0

#1 Hittar inget utgångsdatum, fast dom ligger kvar i plasten.

Jag har aldrig provat öronljus så jag vet inte riktigt vad jag ska förvänta mej Obestämd Fast det kanske är värt ett försök. Jag får väll lida in huvudet i aluminiumfolie, utifall Glad

DesK
0

Hum måste bara få fråga! Vad är öronljus? Har aldrig hört talas om sånna Skäms

/Désirée

Mitralis
0

#3 Sökte på Wikipedia och nu när jag har läst texten så vet jag inte om jag vågar använda dom alls Förvånad

KaiPon
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#4 Tror jag läste ungefär hälften av texten, sen var jag tvungen att stänga ner. Förvånad Läskigt! Jag påverkas dessutom lätt av det jag ser, hör och läser, och att jag har hörlurar i öronen hjälper inte precis just nu Skrikandes

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Maria
0

#3 Der var någon annan här på sajten för ett bra tag sedan som förklarade. Jag hade heller aldrig hört talas om detta och skrattade gott. Kunde se det framför migSkrattande Ett brinnande ljus i vardera öratFlört

/Maria

Karmatarerskanise
0

Jag hade aldrig testat det, varken gammalt eller nytt.

[Tassy]
0

haha, ja du törs nog använda dem Tungan ute Jag vet inte vad det står för goja som skrämmer er (har inte läst), men jag är flitig användare av öronljus. ha vatten i närheten bara i en mugg och gör det inte själv.

[Tassy]
0

Det är dock bara en sort som är värd att ens prova, den är doftfri och har inget plastfilter i botten (rött). De andra är helt värdelösa och gör ont i örat (skaver).

Maria
0

#9 Det går inte bra med rökelse?FlörtSkrattande

/Maria

Karmatarerskanise
0

#9 Forskning har visat att dom inte hjälper. Rören ser likadana ut om du använt det till örat, eller haft det fritt i luften.

Liz85
0

Haha, önskar ibland att det fanns en gilla-knapp här till vissa kommentarer. Skrattande Rökelsen var bra. Flört

Maria
0

#12 Skrattande

/Maria

[Tassy]
0

#10 Hahaha, klockrent! Du kan ju prova, jag invänta rapport Tungan ute

Har läst länken nu och är inte så sugen på öronljus längre Oskyldig

allhealing
0

Jag har provat öronljus ett antal gånger.

Första gången jag använde dom var några veckor innan jag skulle sjunga solo på en konsert med en en kör i bakgrunden.

Det jag blev medveten om först flera veckor efter konserten var att min intonation blivit mycket bättre.

Tidigare har jag alltid kompenserat när jag sjunger med att pressa mig för att hålla tonen i rätt läge så att jag inte sjöng falskt eftersom tonen hela tiden låg lite i underkant.

Det som hände under konserten och som jag förstod först i efterhand var att jag inom behövde kompensera ljudbilden.Öronljusen hade rensat ut någonting som gjorde att jag inte längre behövde justera ljudbilden. Rent logiskt kommer ljudet in i bägge öronen samt genom munhålan och genom resonans i främst huvudet. Som jag har förstått det hela blev ljudbilden i det närmaste perfekt eftersom det som blockerat en ren ljudbild i ett eller bägge öronen nu var borta. Tack vare att jag sjöng rent kunde jag lägga den kraft jag tidigare ägnat åt att kompensera tonen till att istället sjunga med en större närvaro.

Öronljud fungerar alldeles utmärkt.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Maria
0

#15 Det kanske hade hjälpt med revaxörFlört

/Maria

Karmatarerskanise
0

#15 Ja, man tror på vad man vill tro på. Tro kan göra mycket.
Jag tror på det dom testat, och det visade att öronljuse inte har någon renande verkan.

allhealing
0

Det kanske det hade gjort. Om det var så enkelt kanske intonationen blivit något sämre med tiden vilket den nu inte blivit. Det var säker tio år sedan jag gjorde det här.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

mooonlight
0

Jag har varit skeptisk till öronljus sedan jag först hörde talas om det och jag betvivlar fortfarande att öronljusen driver ut onda andar Flört, renar bihålor och allt vad som påstås. Jag har själv bränt upp ett öronljus utan kontakt med öra och det fanns vad som sägs vara öronvax i det, så jag köper inte det heller.
Men jag är inte helt övertygad om att de inte gör något alls.

För ett antal år sen plågades jag av att det slog lock för öronen jämt och ständigt i samband med en förkylning. Förkylningen gick över, men inte öronproblemet. Efter ett par månader bestämde jag mig för att testa öronljus. Jag var skeptisk, men vad gör man inte för att slippa Revaxör eller läkare som pillar en i örat?

Under behandlingen kändes det som om det slog lock för aktuellt öra (på ett annorlunda sätt än annars) ett par gånger. Jag kan tänka mig att det har att göra med att ljusets vax smälter, rinner ner en bit och täpper till ljuset lite så det blir en liten tryckförändring närmast örat, eller vad det nu kan bero på. Hur som helst försvann mitt problem efter behandlingen.
Placebo? Kanske. Men jag blev i alla fall hjälpt och det är inte fy skam!
Och så är behandlingen faktiskt rätt behaglig och mysig.

Mitralis
0

Tack för alla tankar och idéer {#emotions_dlg.smile} Fast jag tror ändå att jag hoppar över just dom här öronljusen.

Finns det någonting man kan köpa på apoteket för att rensa öronen, eller måste man till doktorn? Har för mej att dom tog bort revaxören på apoteken{#emotions_dlg.undecided}

DesK
0

Revaxör och motsvarande finns på apoteket, så det är inga problem. Men även om man använder dessa så kan man råka få så hårda vaxproppar så att man måste gå till vårdcentralen för att spola öronen. För bästa möjliga resultat rekomenderar de nuera att an först behandlar själv med revaxör. (Detta fick jag reda på när jag skulle få hörapparat)

/Désirée

Maria
0

Håller med Desk. Prova själv med Revaxör först. Min man köpte detta i våras så det finns på Apotek.{#emotions_dlg.smile}

/Maria

Mitralis
0

#21 Tack för tipset. Jag fick bara en errorlänk när jag försökte gå in på öron på apotekets sida.
Ska kila ner på apoteket sedan och se vad jag hittar. Det sprakar fint i öronen nu fast jag inte tänt något öronljus {#emotions_dlg.laughing}

Maria
0

#23 {#emotions_dlg.laughing}

/Maria

Mitralis
0

Nu har jag kört en kur med revaxören och det känns mycket bättre {#emotions_dlg.smile}

Maria
0

#25 Vad skönt.

/Maria