Tar jag upp tiden för doktorn?
Jag brukar inte boka läkartider hur som helst och de gånger jag har gjort det så har läkaren tyckt att jag skulle ha kommit tidigare.
Nu så känner jag mej halsflussig och har fått en tid kl 10:30 idag.
Men nu så känner jag mej inte så där otroligt dålig så jag börjar få lite dåligt samvete för att jag bokat den här tiden.
Till saken hör att jag har ett medfött fel på Mitralisklaffen och den är extra känslig för just halsfluss så jag är inte så sugen på att få en infektion på den. Om det hade varit måndag idag så hade jag kanske väntat tills i morgon, men nu är det ju fredag och då måste jag ju vänta ända tills på måndag och då kanske jag hinner bli riktigt sjuk ju 
Är röd i halsen och har ont i den. Har även vita pluppar fast jag opererat bort halsmandlarna. Kände mej febrig igår. Har inte hosta eller är hes.
Tanken var att jag skulle ha gjort ett arbetsEKG på sjukhuset idag men jag ringde och hörde om jag fick komma fast jag är sjuk men det fick jag inte eftersom jag har ont i halsen. Hon tyckte att jag kunde ringa vårdcentralen, men ändå så känner jag mej lite så där jobbig som vill ha penicillin, tänk om det bara är en vanlig förkylning och inte halsfluss
Så ska du inte känna.
Har du ont i halsen, har vita pluppar och känt dig febrig så ska du absolut gå.
Dessutom så har du ju ditt hjärtfel så det är extra noga med dig så att säga
De kan säkert göra en odling i halsen på dig och bedöma om du ska ha penicillin.
Lycka till.
/Maria

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Håller med Bumbleboo du ska absolut inte känna som du tar upp tiden. Du har en historik med ditt hjärtfel som gör att det är viktigt att du inte får streptokockinfektioner så du ska söka i tid.
Hoppas att du får hjälp och att det snart går över.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Klart att du ska gå till doktorn! De är till för oss, så du ska inte ha dåligt samvete alls!
Hur gick det för dig?
/Maria
Undrar också hur det gick, för jag hoppas du gick 

#6 Så skönt. Nu slipper du dåligt samvete och penicillin
/Maria

#8 Håller med dig. Kan man undvika penicillin så är det jätteskönt.
/Maria