Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 2588 ggr
[Maine]
0

Bra för min hälsa? (ny cykel)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Införskaffade denna här igår, så nu tänkte jag börja ta det väldigt lugnt så att inte nacke och annat tar stryk. Hade ju en sprillans ny cykel förra året som stals efter 2 månader, så självklart ville jag ha en ny. Så här är den! Glad

Maria
0

Den var riktigt snygg. Jag gillar det gammaldags stuketGlad

Fin cykelkorg också.

Min gamla Skeppshult som jag fick som "vuxencykel" när jag fyllde 13 år gick i graven förra åretGråter och den har jag cyklat på många mil.

Med andra ord hade jag haft den i 35 år. Visserligen hade jag bytt vissa delar som sadel ett par gånger och pakethållare och trampor men ändå.

Man kan faktiskt bli kär i en cykel.

/Maria

[Maine]
0

Självklart kan man kära ner sig i en cykel! Jag saknar fortfarande den som stals i somras. Gråter

Men nu hittade jag en fin Monark, med lite ovanlig lack. Måste ha den här svängda ramen, då jag är lite knökig och kort i rocken. Gamla, inkörda cyklar, de är faktiskt bäst. Jag tycker kvalitén har dalat de senaste åren faktiskt.

Maria
0

Jag blir riktigt avundsjuk då jag för tillfället inte kan cykla. Jag ska sälja min moped oksåGråter

/Maria

[Maine]
0

Vad tråkigt. Rynkar på näsan

[Maine]
0

Nu har jag varit ute på en tur. Hela 3 km avverkade jag! Skrattande Motvind naturligtvis, och otränad är jag, så knäna känns som spaghetti.

Gubben får höja styret ett par cm i alla fall, jag har svårt att sänka axlarna, (spänner mig gärna) och gör jag inte det, då får jag ont ont ont. Obestämd

Men för övrigt så känns det helt underbart med en sprillans hoj!

Maria
0

#5 Du har väl hjälmFlört

/Maria

[Maine]
0

#6 Nope. Cool

Maria
0

#7 Jag fick en hjälm till min gamla cykel men hjälmen såg alldeles för modern och snitsig ut och passade inta alls min gamla Skeppshult så den gav jag bortSkäms

/Maria

[Maine]
0

Jag är så fjantig av mig, att jag skulle aldrig sätta på mig en sån. Om man inte kan ha mc-hjälm förstås? SkrattandeSkrattande

Karmatarerskanise
0

Precis en sådan utforming av cykeln vill jag ha. Har spanat in några på Coop.

[Maine]
0

#10  Det hade jag med gjort. Spanat på Coop alltså.. en röd liten fin en, men de tog minsann slut, så det blev en sån här istället! Flört

Karmatarerskanise
0

Där ser man Glad

[Maine]
0

Den här hittade jag på rea, 3995 kr, kostar 4795 kr annars. Det finns en annan modell med cupcake mönster, den kostar ca 4995 kr, men jag betalar inte tusen kronor mer för annat mönster.. Cool (även om den är jättefin, men nån måtta får det vara för min plånbok)

Karmatarerskanise
0

Ja, cykelaffären här var jag bor har en jäääätttefin cykel med cupcakes, gammla bilar och ja oldschool saker på. Men den kostar 8000kr, och det har jag varken råd eller lust till att lägga ut på en cykel. Men fin är den, står ibland och suktar Flört

[Maine]
0

#14  8000 kr? Jösses.. Förvånad Det är mycket pengar.

mongu
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vad ni gör så använd hjälp när ni cyklar. Särskilt om det finns trafik där ni är.

Man ska alltid skydda sitt huvud man har bara ett och det kan skadas så illa om man råkar bli påkörd eller ramlar i gatan av annan anledning.

Idag finns så många fina hjälmar så det finns ingen ursäkt att inte använda det.

Samma när det är föräldrar som inte använder när de cyklar med sina barn. Det gäller att va en bra förebild för våra barn och ungdomar. Hur ska vi annars få dom att använda hjälm om inte vi vuxna gör det?

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[Maine]
0

#16  Jag kommer aldrig att sätta en kruka på huvudet.. sen får andra göra hur de vill. Så länge det inte är lag på det så..Cool

Isåfall kan man lika gärna använda hjälm när man sätter foten utanför dörren. Jo, det låter hemskt barnsligt, men så är det. Glad

En hjälmdiskussion kan vara intressant, starta gärna en tråd om det!

Karmatarerskanise
0

Hade jag haft barn hade jag använt hjälp, men nu gör jag det inte.

Karmatarerskanise
0

Oj, såg nu att man skulle starta en ny tråd om det! sorry

[Maine]
0

#19  Det är lugnt! Jag misstänker att många har åsikter om det, så jag har startat en ny tråd. Glad