Hudveck?
Hej, jag är en tjej på snart 15 år!
På senaste tiden har jag upptäckt ett litet "hudväck" vid revbenen. Det är som att huden har veckat sig, eftersom det inte är något alls förutom hud- inget fett, muskel, eller liknande. Jag har ingen aning vad det är, och så är det bara på ena sidan också. Någon som vet?
Jättesvårt att svara på.
Är det stort? Har du något foto?
/Maria
Det är inte så stort. Ser nästan ut som om jag har "för mycket hud" eftersom den veckat sig. Vilket låter lite konstigt…
Inget foto tyvärr, kameran är sönder. :/
Pratar vi om storlek av ett födelsemärke eller flera centimeter? Hänger det ner när du står upp?
I vilket fall så är det nästan omöjligt att svara på utan att ha sett det men är du orolig så fråga på din vårdcentral för det är ju ändå en hudförändring.
/Maria
Skulle gissa på ungefär 3-4 centimeter långt och någon centimeter brett. Det hänger bara ner när jag står upp, inte när jag sitter ner.
Skumt
/Maria
Låter mycket konstigt. Jag hade kollat upp det.
Hoppas du gör det, och sedan berättar vad det var.
Fistel? vild gissning bara
Fistel är det absolut inte, kollade några google bilder och nej. (som tur är, usch)
Det är mer som helt vanlig hud men som sitter lite lösare på just det stället. Svår att förklara.
Tack för era svar!
#8 Det är inte ett gammalt ärr från tex vattekoppor eller något sånt som du inte lagt märke till innan?
Synd din kamera inte fungerar, hade varit mycket intressant att se hur det ser ut. Är svårt att gissa efter din beskrivning.
Det tror jag inte, eftersom det inte funnits så länge.
Du har ingen mobiltelefon att fota med?