Ont i ryggen(?)
Jag har riktigt ont i ryggen och har haft i ca en vecka. Jag gissar på att jag helt enkelt bara har legat konstigt, men nu har det börjat göra så kopiöst ont när jag andas (började i söndags) att jag börjar fundera på om det kan vara något annat. Igår hade jag bara lite ont och trodde att det var på väg att ge med sig, men tji fick jag. Idag gör det så ont att jag bara vill skrika rakt ut.
Hur länge ska man vänta och se om det bara är ryggen som är utmattad?
Kommer ju självklart att gå till läkaren om det inte blir bättre, jag bara undrar hur lång tid det kan tänkas ta för kroppen att komma igen om man bara har legat konstigt.

Jag kände faktiskt igen mig i det som stod i länken, men då har jag iaf inte fel med att det beror på att jag har legat konstigt, men att man kan behöva läkarhjälp för att det ska bli bättre.
Jag väntar någon dag till så får vi se hur det utvecklas.
Om det är rygg/revben som "hakat upp sig" (vilket det låter som på din beskrivning) brukar inte läkare kunna hjälpa så värst mycket. Mitt tips är att gå till en kiropraktor.
Och det kan tyvärr vara så att ju längre man väntar desto mer inflammerade blir musklerna i området och desto besvärligare kan det vara att få bukt med det.