De olika apoteken
Jag blir så irriterad
Jag äter inga konstiga eller ovanliga mediciner men nog sjutton så finns de aldrig inne. Antingen produkten eller så är det styrkan.
I Göteborg finns 7-8 olika apoteksbolag numera (tror jag det är) och är man på ett Apotek så kan de bara se sina egna butiker så man måste själv ta sig runt eller ringa för att se om varan finns inne.
Visst kan man beställa men då får man ju gå dit en gång till.
Jag tycker det har blivit en försämring.
/Maria
Min lungmedicin finns aldrig heller inne, men jag ringer och beställer innan jag kommer. Apoteken Hjärtat och Cura har ringt mig när den kommit in
Jag håller mig till vanliga Apoteket när jag beställer mediciner via webben, då kan jag också använda mig av delbetalningen, och det gäller receptfritt med. Jag gillar inte att det blivit så många olika apoteksbolag, det känns lite oseriöst för mig, (men det behöver det naturligtvis inte vara!) men det är väl svårt att lära gamla hundar sitta. 
Sist blev jag också uppringd när varan kommit så på ett sätt är det ju service men då hade jag ju varit där och beställt.
Man får lära sig att ringa eller beställa på nätet helt enkelt innan.
Sist skulle jag ha Opiumdroppar vilket kanske inte är så vanligt men då får man som kund ringa runt till alla bolag. Även min läkare hade ringt runt så de har ingen "inside information" heller.
/Maria
Vet inte hur många gånger som vi kommit till apoteket och fått lämna utan medicinen. Får nog också börja beställa i tele eller på nätet innan.