Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 4027 ggr
vilsenkattunge
2011-05-02 12:20
1

Behöver hjälp!

Hej allihopa, jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig men hoppas att ni kan hjälpa mig!

Det började i ördags efter att ha varit på en fest dagen innan trodde jag att jag hade sträckt mig. Jag hade (och har) väldigt ont i vänster sida, typ i midjehöjd, bak (sitter njurarna där?). Tänkte att en sträckning är inte så fara och gick till agilitykursen med hunden precis som vanligt. Efter gjorde det mer och mer ont. Jag kunde inte riktigt röra mig och var tvungen att stödja mig vid rörelse. Igår kväll var det som värst, då låg jag faktiskt och grät. Mina kompisar sa att det var en aning svullet och varmt.

Inatt fick jag värsta feberattacken. Vaknade och trodde att jag skulle frysa till döds. Min kompis hämtade en filt och jag låg vaken länge o frös. Vaknade i morse utan feber men hade lika ont. Efter det har jag varit ganska yr och öm över hela kroppen.

Något som kanske bör tilläggas är att jag har varit så himla törstig! Är aldrig törstig i vanliga fall, men nu dricker jag en massa. Jag är också väldigt kissenödig, även om jag nyss varit på toan.

Skulle verkligen uppskatta hjälp! Min pappa som jag bett om hjälp säger alltid att det går över, men nu gör det lite väl ont.

Tack på förhand!

Halvdansken
2011-05-02 13:05
0

Mjälten kanske? Gå och få det kollat.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Karmatarerskanise
2011-05-02 13:05
0

Ring sjukvårdupplysningen.

vilsenkattunge
2011-05-02 13:23
0

Tack så mkt!

mongu
2011-05-02 13:54
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Du ska söka för det här. Låter inte alls bra att ha så ont du måste få smärtlindring.

Sen undrar jag hur länge du varit så törstig? Har det varit en längre tid?

Det kan va ett varningstecken så jag tycker du ska söka hjälp idag.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Maria
2011-05-02 15:08
0

Håller med övriga. Låter inte alls bra. Sök direkt.

/Maria

Halvdansken
2011-05-02 15:34
0

Låter som en urinvägsinfektion, och det kan vara allvarligt om man inte gör nåt åt det. Min mamma fick åka ambulans till sjukhuset med en sån infektion som spridit sig ut i blodet.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Mitralis
2011-05-02 17:57
0

Jag hoppas verkligen att du sökt för det här Förvånad

Maria
2011-05-03 19:51
0

Hur har det gått?

/Maria

vilsenkattunge
2011-05-09 17:24
0

Joo, jag övertygade min pappa efter ett antal dar att åka till läkaren. Efter ett urinprov och ett antal frågor säger läkaren att jag åkt på njurbäckeninflammation. Jag går nu på medicin och har gjort ngra dagar.

Jag kan bara säga att ifall ni börjar dricka och kissa ovanligt mkt, åk in direkt. För så ont som jag haft denna veckan har jag aldrig haft förut!

Men det är påväg att bli bättre nu, inga febertoppar eller ngt! Tack för allt! :D

Maria
2011-05-09 17:27
0

Det var väl en himla tur att du åkte in. Synd bara att det gått så långt som till njurbäckeninflammation.

Hoppas din pappa lyssnar bättre nästa gångFlört

Hoppas verkligen du kryar på dig snart.

/Maria

Karmatarerskanise
2011-05-09 17:28
0

#9 Vad bra att ni åkte in! Krya på dig.

Mitralis
2011-05-09 19:22
0

Bra att du kom in till slut i alla fall. Krya på digGlad

vilsenkattunge