Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettvikt
Läst 2588 ggr
[WX5]
0

Mat triggar igång hungern

Egentligen var jag inte hungrig men jag åt lite mat bara för att man måste. Nu sitter jag här och är hungrig istället. Rynkar på näsan

Varför var jag tvungen att äta för? Inte undra på att jag är tjock om jag skall äta hela tiden och sen äta lite till för att maten man just åt gjorde så att jag blev mera hungrig.

Sara
0

Äter du för lite är det nog det som är problemet. Ät mellan 1600-1800 kcal om dagen i nyttig mat så går du snart ner i vikt.

Först när jag började äta ordentligt gick jag ner i vikt. Att inte äta gör att kroppen går på sparlåga och sparar allt du äter istället för att förbränna det.

Sara

[WX5]
0

Men jag tycker inte att man skall bli mera hungrig efter att man ätit iaf.

Sara
0

Fast du kanske inte åt tillräckligt? Har du inte ätit på ett tag så vill ju kroppen att du ska äta mer.

Ät regelbundet och lagoma portioner sakta, så ska du se att du inte är hungrig efteråt.

Sara

Karmatarerskanise
0

#2 Det kan du tycka, men nu blir ju du det. Så mitt råd är att inte äta onödiga saker, utan äta på samma tider var dag, bra mat.

[WX5]
0

Åt några minivårrullar och en morot. Var inte hungrig innan men nu är jag det. Och eftersom allt tydligen ligger i frysen så ids jag inte ta fram det så det enda jag har är bara mackor och det är inte gott längre.