Hur mår ni?
Nu när våren kommit så är det ganska olika hur vi mår.
Många blir stressade av våren och många njuter i fulla drag. En del blir trötta, har besvär med allergi, vissa är pigga och fulla med energi. Vissa har mer värk och vissa blir bättre med sina åkommor när värmen kommer.
Hur har ni det?
/Maria
Ni vet ju redan hur jag har det så jag tänker inte skriva en gång till.
Det jag kan berätta om är att den dumma allergin ställer till det. Har predikat hur viktigt det är att ta medicinen i tid för fullgott skydd. Själv sitter jag här och glämmer bort min egen medicin. Visserligen började jag i tid men jag glömmer bort att ta mina mediciner lite nu och då. Det är för att jag inte få ha mina mediciner framme på diskbänken.
Kan du inte skaffa en dosett?
/Maria
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Visst blir man stressad av våren, fastän man försöker låta bli. Massor ska göras innan sommaren är här..
Men jag försöker hela tiden låta bli. Bättre att njuta av allt det fina, som våren faktiskt är..Kanske nåt man måste öva på, att stressa ner..
Jag njuter av våren
Just nu mår jag väldigt dåligt, men det har inte något med årstiden att göra. Mamma fick en kraftig hjärtinfarkt i måndags och har blivit allt sämre. Vi väntar nu, tror vi i alla fall, på slutet.
# 5 Tänker på Er..
Kram, ljus och värme.
Men Asta. Vad ledsamt
Usch, man vet aldrig vad livet har i beredskap.
Kramar till dig.
/Maria
#2 Jo jag har en dosett men den måste jag också ha undangömd så det hjälper inte det minsta.
#5 Usch vad tråkigt. Hoppas hon blir bättre.
#8 Kanske kan du sätta något larm på mobilen för att komma ihåg
/Maria
Själv brukar jag känna att våren är den stressiga årstiden. Mycket krav och man ska hinna med en massa.
Annars tycker jag att våren är helt underbar men att kanske hösten är mer vilsam.
/Maria
Asta; vad tråkigt! Håller tummarna!
Själv blir jag väl mest pigg. Men snorig är jag hela denna delen av året.

Den här våren så är jag mer stressad än någonsinn.
Var ju till kardiologen den 19 april och då kom vi fram till att vi nog ska laga klaffen nu före sommaren. Det är bara ett litet aber och det är att han vill att jag ska göra ett arbets-EKG före. Detta är det tänkt att jag ska göra på hemorten men här har dom ingen läkare förrän vecka 20 så om jag har otur så dröjer det ännu längre innan jag får trampa.
När jag ringde och hörde på klin fys (där jag trampar) så sa dom att det stod i remissen att han ville att jag skulle göra det inom 2 veckor fån 19 april. Det har gått två veckor den 3 maj. Funderar på att höra med något annat sjukhus om dom kan låta mej komma på någon återbudstid, eller något sådant.
Känner hur tiden rinner iväg och jag är inte alls sugen på att vänta tills nästa år bara för att dom inte har en läkare som går och hummar när jag trampar. Det är ju sköterskorna som kopplar upp mej och gör alla mätningarna.
#13 Usch, vad irriterande.
Försök att ligga på och tjata så mycket som möjligt. (så att de tröttnar på dig och låter dig komma
)
Annars är det ju idé att ringa, precis som du säger, ett annat sjukhus.
Minns när jag skulle göra min andra åderbråcksoperation. Då var det över året i väntetid där jag varit innan men jag fick en tid inom tre månaderpå ett annat ställe.
/Maria

Asta tänker på er. Hoppas ändå att det blir bättre med din mamma.
Kram
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Tack för omtanke alla. Mamma kommer inte att bli bra, frågan är bara hur länge det kommer att dröja.
#16 Då får vi bara hoppas att din mamma får en så bra tid som möjligt utan smärta och ångest.
Det är en svår tid ni har framför er nu så jag hoppas ni orkar och får bra avlastning.
Kram
/Maria
#16 Hon ligger på hjärtintensiven och jag tycker de är väldigt bra där. Inställda på att göra hennes sista tid så bra som möjligt.
#18 Det låter ändå skönt mitt i allt elände
/Maria

Det är så viktigt detta med vården i livets slutskede. Mycket viktigt dels att den sjuke är bra omhändertagen och att anhöriga kan känna sig delaktiga i den mån dom vill och orkar.
Låter bra att din mamma är på en avdelning som är bra.
Kramar till dig!
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jag brukar bara må bra i vårtid. Men i år är det sämre pga alla olustiga biverkningar av medicinerna mot min C-hepatit. Visst gläds jag år det gröna och fågelkvitter, men jag är så trött och grinfärdig att det inte riktigt känns lika underbart som det brukar.
Men ska inte gnälla, det finns de som blir betydligt värre däran. Slipar på mina positiva tankar och ser mig själv pigg och glad framåt hösten i stället:)
Lust att strypa en viss person som verkar ha noll i IQ fast han ska jobba med att vägleda människor (nu pratar jag långt ifrån vård och omsorg). Förutom det allt bra, har snackat av mig med en kompis i telefonen så nu har humöret höjts lite igen.
Det är verkligen guld att ha en kompis att kunna ringa och prata av sig med. :)