Quinoa
Tycker ni om Quinoa?
Själv har jag varit vansinnigt förstjust i detta lilla korn sedan det kom för några år sedan.
Numera brukar jag köpa en blanding av röd, vit och svart Quionoa.
Mycket nyttigt och användbart i olika maträtter/sallade och jättegott tycker jag.
Tydligen ett uppsving för bönder i bland annat Bolivia.
/Maria
Vet inte om jag ätit det någon gång

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag är också förtjust i det och har det ganska ofta.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
I så fall gillar nog bönderna i Bolivia mina hungriga älsklingar.
Har aldrig ätit Quinoa själv men har köpt det någon gång för att blanda i musmaten. Gör egen blandning och brukar stå vid Risentahyllan med alla fröer, vete, hirs, quinoa och allt vad det är.
Kan vara så att personen i kassan tror att jag är hypernyttig när fröer, sädesslag och fruktmüsli radas upp på bandet. 
#3 Du får börja äta din musmat själv
Du måste ha renda "dundermössen"
/Maria
Hur smakar Quinoa?
Egentligen inte så mycket. Man kan jämföra det med bulgur, couscous, och liknande. Kanske en nötigare smak men svårt att beskriva. Det är perfekt som utfyllnad i olika maträtter och ser trevligt ut
/Maria
Couscous gillar jag inte i alla fall
#7 Det gör inte jag heller. Couscous är ju en slags bakad deg.
Detta är ju ett riktigt frö om man säger så liksom bulgur är torkat durumvete. Inget konstgjort.
/Maria
Bulgur har jag testat, men föredrar ris
Gillar inte quinoa riktigt.
Ser ut som insekter invaderat salladen ;)
Nej, det ser faktiskt gott ut. Har aldrig ätit guinoa i sallad, bara som "ris" till maten eller hur man ska säga :P
#12 Det var min första tanke också - vad är det för insekter

Stora loppor eller musbajs
/Maria
Gillar också quinoa. Men gillar också bulgur oc couscous mm. Jag tycker helt enkelt det är roligt att det finns så mycket olika saker att välja på.
#15 i så fall tippar jag på loppor 
#17 Det finns ju faktiskt loppfrö men de är riktigt små
/Maria